MSIE5 a heski znaky v cestl

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue Mar 7 17:25:25 CET 2000

Vladimir Busek wrote:

> Bohumil Chalupa wrote:
[...]
> A co pak pouzivat? Me to tedy Netscape 4.7 take neotevrel.

Me to NC 4.7 otevrel (ale priznam se, ze mam implicitni znakovou sadu
Windows-1250). Vzhledem k tomu, ze se URL prevede na format %XY, zalezi
na prekodovani - je-li tam s s hackem nebo nektery z tech par znaku,
kterymi se pro cestinu lisi Windows-1250 a ISO-8859-2, muze fungovat jen
jedna varianta.

Kdyz jsem v MSIE 5.01 v Nastroje->Moznosti site->Upresnit odskrtl
polozku "Adresy URL posilat vzdy ve formatu UTF-8", tak to fungovalo
taky. Takze jedina vec je, ze pro tento ucel nevyhovuje implicitni
nastaveni. Proto prece neni MSIE b**bej - nebo chcete oznacit za b**bej
browser, ktery implicitne nema nastaveny PROXY server, bez nehoz
nemuzete do Internetu?

Prave kvuli temto potizim je patrne, ze takova URL jsou pekna
zhovadilost. Pro takove pripady by bylo UTF-8 lepsi - kdyz je to s s
hackem, tak je to stejne v jakemkoliv kodu (kdyz je jenom jeden, ze).

Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal