je nutne www.?

Martin Mares mj at ucw.cz
Thu Mar 9 00:11:19 CET 2000

Zdravim,

> 	trapi me takova stupidni otazka:
>
> 	proc vsechny weby pouzivaji na zacatku sveho hostname predponu "www."? Vzdyt
> bez ni to take funguje (staci pridat zaznam v DNS) a pak je ono jmeno daleko
> kratsi a prijemnejsi na psani
>
> 	podle me je web presne specifikovan samotnym protokolem http:// (a tudiz i
> portem) a pridavat www do jmena je redundantni informace
>
> 	je mozne, ze prehlizim nejakou zasadni technickou prekazkou (standard
> definujici url? rfc k http? skalovatelnost na vice stroju s podporou
> stejne/jine sluzby na stejnem/jinem pocitaci? doporuceni nicu, internicu, nebo
> [...]

   Duvod je jednoduchy -- ruzne sluzby mohou byt poskytovany ruznymi pocitaci,
takze nejak musite rozlisit, zda chcete spojit se strojem, ktery dane domene
dela WWW server nebo s jinym, ktery funguje jako FTP server. A proc by zrovna
WWW melo byt jedinou (vice jich byt nemuze) vyjimkou, ktera se pojmenuje primo?

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"New PC concept: "plug and pray""