je nutne www.?

Martin Postulka Martin.Postulka at cerge.cuni.cz
Thu Mar 9 11:34:40 CET 2000

Petr Novotny wrote:

>V dost novych RFC o DNS se mluvi o tom, ze by pribylo nejake
>zobecneni MX (proc ma zrovna e-mail vyjimku?) asi v tom smyslu,
>ze by se klient ptal "chci zaznam pro antek.cz a HTTP" ci "chci
>zaznam pro antek.cz a FTP".

To jsem ani nevedel, ale je to zrejme to, co puvodni tazatel myslel.

>Znamena to ovsem obmenit velkou cast DNS demonu i resolveru, a
>prepsat programy tak, aby to fungovalo.

Je otazka, co to prinese z praktickeho hlediska. Kdo chce extremne zjednodusit

klientum pristup k webovemu serveru ve sve domene, muze to udelat uz ted.
Momentalne je Web bezesporu nejznamejsi sluzba, u laickych uzivatelu, rekl
bych,
synonymem Internetu. Takze existuje duvod, proc zrovna Web muze byt vyjimka.

Na druhou stranu zjednoduseni je limitovano adresovatelnosti samotnych domen.
Protikladem mezi jednoznacnosti a zapamatovatelnosti. To, ze u nas je ted boom

domen *.cz (to je 1. nebo 2. uroven?) je, myslim, jen ilustrace toho, ze
samotna hierarchicka organizace tenhle problem zrovna neresi. Bude to chtit
nejake adresarove sluzby. Mate nekdo prehled, jestli je v teto oblasti nejaky
pokrok nebo
aspon optimisticky trend?

Martin Postulka