protokol V90

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Sun Mar 19 21:04:28 CET 2000

> To je oblibeny omyl - na analogu 56k modemy obvykle funguji stejne jako
> na digitalu, na cem zalezi, je kvalita pripojneho vedeni. Treba me
> prepojili z prehistoricke P51 na digital a kvalita se vubec nezmenila -
> 44000 bps.

No neni to omyl. Nezalezi totiz ani tak na ustredne, jako spise na
pripojeni ustredny do digitalni site. Pokud napr. mate P51 a je primo na
vystupu z ustredny pripojena do digitalni site, tak verim, ze to bude
trochu fungovat.
Nejhorsi je situace v Praze u 7 mistnych cisel, coz je vetsinou
analogova ustredna druhe generace (PK202, E10), ktera je obvykle (ale ne
vzdy) pripojena k jine ustredne pres velmi podivne linky, kde jsou
jednotlive hlasove kanaly namodulovane na vyssi frekvence a na druhe
strane zase zpet. Tam bohuzel vznikaji ruzna nelinearni zkresleni, se
kterymi proste protokol V.90 nepocita.
Digitalni linky (8 mistne cislo, ustredny Siemens EWSD, Alcatel
S12) obvykle nedelaji zadny problem, zalezi jen na koncovem vedeni, ovsem
POKUD tam neni jiz zminena PCM. Podle mych zkusenosti PCM2 chodi dobre do
rychlosti 33600, PCM4 do 12000 a PCM10 tak do 28800 podle poctu obsazenych
kanalu. Je hnus tohle davat lidem na linky a vubec jim o tom nerict...

Videl jsem bezet modemy protokolem V.90 na vsech typech ustreden, ale v
naproste vetsine na plne digitalnich linkach. Jsou ale samozrejme vyjimky
potvrzujici pravidlo.

> Petr Soucek

S pozdravem Pavel Ruzicka

PS. Ted mi to jede 48000bps na plne digitalni ustredne v Praze 7276....
s modemem USRobotics Courier a mam uplne nove vedeni z ustredny...