hra Strileni... ---> soukromi na inetu

Martin Macok martin.macok at underground.cz
Mon Mar 27 11:47:43 CEST 2000

On Sat, Mar 25, 2000 at 11:26:33PM +0100, Petr Lázňovský wrote:
> vyuzil bych situace, a zeptal se, jelikoz pripravuji stranky
> pojednavajici o soukromi na inetu, jestli by mi mohl nekdo z pritomnych
> informovanych priblizit vyse zminenou problematiku.

Prominte, ale vypada to, jako ze chcete psat neco, o cem nic nevite ...

> Konkretne bych chtel vedet: co vsechno se obycejne zapisuje do logu u
> providera,

To vam provider nerekne. Muze mit specialni cluster, kde bude logovat a
archivovat skoro kazdicky paket, ale v praxi o tom pochybuji.

> jak dlouho se to archivuje, kdo vsechno (krome organu cinnych v trestnim
> rizeni, nebo jak se to jmenuje) k tomu ma pristup,

Provider, temer vsichni z adminu a techniku u providera a jejich znami ;-)
A pak take samozrejme hackeri ;-)
Predpokladam, ze se to archivuje HODNE dlouho ... neni problem treba
jednou tydne vypalit zkomprimovane logy na CD za 35,- Kc. (+- autobus)

> jestli existuje na netu server, ktery dokaze zmenit ip adresu surfera, a
> jestli tuto oblast nejak osetruji zakony (nase pravdepodobne jeste ne,
> ale napr. v cizine).

IP adresu surfera zmeni napriklad proxy server, na svete jich par
anonmnich verejne pristupnych existuje. Pokud chcete zmenit IP adresu
jeste mezi vami a vasim providerem, tak ji budete muset falsovat
(spoofing, faking) jiz na vasem pocitaci, ovsem nejspis vas provider
odhali, nebo vam to proste nebude fungovat (provider vas nebude routovat,
postara se o to jeho router/firewall).

Pokud je mi znamo, tak falsovani IP adres samo o sobe neni nijak osetreno
zadnym zakonem nikde na svete. Zalezi, co s tim provedete - pokud nekoho
poskozujete/hackujete, anebo chcete pouze zustat v anonymite. Pouziti
proxy serveru je naprosto legitimni.

Preji hezky den

--
< Martin Mačok        martin.macok at underground.cz           <iso-8859-2>