Problem s prectenim u prijatych dokumentu

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Tue Nov 7 08:42:00 CET 2000

Miroslav Vaněk wrote:

> Dobrý den,
>
> posílám přátelům dokumenty „doc“, ale obratem mi zašlou zprávu, že
> dokument byl ve Wordu nečitelný. Pokoušel jsem se dokument zaslat ještě
> jednou v ukládacím tvaru Word 6.0/95 a potom také ve formátu „rtf“. Vždy
> se stejným výsledkem. Dokument prý obsahuje „čtverečky“.
> Nevíte, kde je chyba?

Na to uvadite prilis malo informaci.

Nekolik moznych pricin:

1) soubor je treba poslat jako prilohu (attachment)

2) pokud postovni program nabizi takove moznosti, je treba ho poslat
jako typ application/ms-word nebo application/binary, pripadne zvolit,
ze se jedna o binarni data (to se tyka napr. Pmail pro MS-DOS, ktery
nevi nic o typech souboru ve Windows)

3) pokud nekdo (obvykle odesilaci program) trva na tom, ze .doc je
normalni text, pak stoji za pokus dokument zkomprimovat (do formatu .zip
nebo .arj - je treba dohodnout s prijemcem)

4) posledni moznost je skutecna nekompatibilita aplikaci, protoze .rtf
je skutecne obycejny text (pouze s dlouhymi radky), ale zadna 8bitova
data v nem nejsou - je tedy otazka, cim ten dokument vytvarite a cim to
otevira prijemce.

Na zaver: pokud neni zadne reseni v dohledu, poslete mi stejny mail a ja
se na to podivam - co obsahuji hlavicky atd. - pozor, poslete to na mou
privatni adresu, ne do konference!

Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal