ISDN - zkusenosti?

Jan Kremer ezopa at volny.cz
Mon Nov 27 14:50:36 CET 2000

> mate nekdo nejake (kladne/zaporne) zkusenosti s ISDN pripojenim? Jak
je to
> rychle (stabilnich 8kB/s?), jakou to ma odezvu, zazitky s instalaci,
a tak

Pokud se dostanete k rozumnemu providerovi (ma "silnou" konektivitu)
pak udrzite
stabilne 8kB/s i vice. Bohuzel nemusi jiz byt rychle pripojeni na
druhe strane (spojeny
www server) nebo je inet "ucpany" celkove (vecer, kdyz je levny tarif
I2000) a
pak to klesa a dost rapidne (0,5 kb/s neni vyjimkou).  Zkusenosti po
asi 1,5 roku
uzivani.

> dale? ... Telecom nyni docela dost spamuje (zrejme si vsiml vysokych
poplatku
> za Internet na mem uctu :) ), ze je do konce roku prechod za 999Kc.
Na druhou
> stranu kamarad ceka na pripojeni uz drahnou dobu a udajne nestihaji
vyrizovat
> zakazky v rozumnem case.

Zalezi asi jak kde, ale zalezi hlavne na podpisu smlouvy o zavedeni.
Kdy je instalace
provedena fyzicky je druha vec. Telecom omezil pocty pracovniku a 2
technici
udelaji tak max. 3 az 5 ISDN pripojek denne :-((
Nevim jak dnes, ale TLC dodaval dost sunt HW. Osobne jsem si poridil
AVM
ISDN kartu a od TLC chtel jen pripojku ISDN. Vyslo to levneji a slape
to bezchybne.
Pozor na to, pokud chcete "premenit" jedinou pripojku. Na ISDN musite
mit
i ISDN telefony, faxy apod. (jsou dost drahe) nebo pouzit ISDN
zarizeni umoznujici
pripojit analogove zarizeni (a za ten prevodnik analog-->ISDN rovnez
dost zaplatite -
myslim rozdil ceny ciste ISDN karty a karty s analog konektory -
receno laicky).

> Rozumim tomu dobre tak, ze se plati standardni tarif (napr.
inet2000)? Jsou
> tam nejake skryte poplatky? Jak je na tom hardware (s cenou a s
> kompatibilitou)?

Zvedne se vam zakladni poplatek ze 175,- na 695,- Kc + provolane
impulsy.

> Je nejaka moznost si zaridit ISDN pripojeni u nekoho jineho nez u
Telecomu?
> (mam jakesi eticke zabrany mu cpat jeste vic penez). Zmeni se v
tomhle neco po
> 1.1.2001?

Kdo to vi odpovi :-)))))

Jan Kremer