Provideri

Petr Soucek petr at ryston.cz
Sat Oct 7 18:25:44 CEST 2000

"Ing. Daniel Polák" wrote:

> Kde najdu nejake srovnani provideru, co nabizeji bezplatny pristup k
> internetu ? Rychlost, propustnost, grafy pristupu, pomer pripoji / nepripoji
> ... proste co nejvice informaci ?

Rekl bych, ze hodne zalezi na konkretnim miste pripojeni. V kazdem meste,
nebo spis oblasti, je urcity pocet modemu (-> dovolatelnost) a vede tam
linka o urcite kapacite (-> rychlost). Takze to zevseobecnit lze jen tezko.
Navic samotna cisla jsou k nicemu, protoze zalezi take na tom, kolik lidi v
dane oblasti se chce v urcitem okamziku zrovna k dane sluzbe pripojit, a
kapacitu linky mohou odcerpavat pevnolinkovi zakaznici.

Pocty modemu a kapacitu linek do regionu najdete na
http://www.vol.cz/cz/info/volnet/pripoj.html , ostatni provideri podobne
udaje nezverejnuji.

Zakladni parametry:
konektivita do zahranici: VOL 40, WOL 47, Contactel 30, IOL 40
NIX - vsichni 100 Mbit/s
podle mych poznatku je vyhovujici.
IOL ma vyrazne nejhorsi spojeni po Evrope, vcetne Slovenska, protoze je jeho
konektivita orientovana na USA.

Dalsi odlisnost je v news serveru:
VOL - OK, WOL - nema, Contactel ma v Dansku, IOL ma, ale nepouzitelny.

Contactel ma vsechny servery vcetne postovnich v Dansku, to muze trochu
zpusobovat zpozdeni.

Dalsi srovnai by mohly byt velikosti schranek, free webu, aliasy pro maily
atd - to me nezajima, takze nevim.

Zdravi,

Petr Soucek