Nefungujici POST.CZ?

Dan Lukes dan at tiscali.cz
Tue Oct 17 13:48:50 CEST 2000

Jaroslav Lukesh wrote:

> Ta cena by byla asi takovato (hapoteticky, ale mohlo by to byt i realne):
>
> 1600 za registraci domeny narodnimu registratorovi
> + provoz 2 DNS a mailserveru,
>
> rekneme nejakych 4000/prvni rok, dalsi roky pak jen 3000

	Cenove debaty do teto konference nepatri a ja nejsem obchodnik, jen
technik. Ale DNS uz stejne takova firma provozujea  naklady na
provozovani jsou prakticky nezavisle na poctu domen, ktere jsou na
takovem DNS provozovany. Mail server take provozuji a naklady na jeho
provoz prakticky nezavisi na poctu scranek, ktere jsou na nem
provozovany (a do kolika domen tyto schrany patri). Z toho dovozuji, ze
technicke naklady na provoz domeny i s email schranku jsou prave 840Kc
za zrizeni + 840Kc/rok. Cokoliv navic je marze stanovena na zaklade
obchodnich uvah, nikoli na zaklade nakladu (pripoustim, ze jiste naklady
vzniknou potrebou vubec fakturovat).

	Z toho dovozuji, ze cena za tuto sluzbu by mohla byt okolo 1300Kc/rok
(ano, + rekneme 1300 za zrizeni), coz povazuji za cenu pro mnohe
akceptovatelnou (nerikam, ze uplne pro vsechny, ale i hodne mala firma
si cca 100Kc/mesic dovolit muze).

	To, ze nikdo takovou sluzbu za tuto cenu neposkytuje znamena, ze se a)
si nikdo nemysli, ze by o tuto sluzbu byl zajem nebo b) zapomel jsem na
nejakou nakladovou polozku, c) pro tech par korun zisku se nikomu nechce
takovou sluzbu zavadet.

	Ale to uz sem asi opravdu nepatri ...

							Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz