Nefungujici POST.CZ?

ROPAK Plzen ropak at ropak.cz
Sun Oct 22 20:21:36 CEST 2000

Dan Lukes wrote:
>         Cenove debaty do teto konference nepatri a ja nejsem obchodnik, jen
> technik. Ale DNS uz stejne takova firma provozujea  naklady na
> provozovani jsou prakticky nezavisle na poctu domen, ktere jsou na
> takovem DNS provozovany. Mail server take provozuji a naklady na jeho
> provoz prakticky nezavisi na poctu scranek, ktere jsou na nem
> provozovany (a do kolika domen tyto schrany patri). Z toho dovozuji, ze
> technicke naklady na provoz domeny i s email schranku jsou prave 840Kc
> za zrizeni + 840Kc/rok. Cokoliv navic je marze stanovena na zaklade
> [...]

b) je spravne :-))

I u DNS serveru musi byt pro velky pocet udrzovanych domen mnohem
vykonnejsi (a tedy i drazsi) masina, protoze musi stihat vyrizovat
vsecky ty DNS dotazy (a ze jich je pozehnane). A taky musi byt
spolehliva, resp. zalohovana. Pro par domen to mohu priclenit
na nejaky stroj, ktery plni jeste jine funkce.
A u mailserveru je veta "naklady na jeho provoz prakticky nezavisi
na poctu schranek, ktere jsou na nem provozovany" uz zcela nesmyslna.
Jednak kvuli vykonu serveru, jednak kvuli diskove kapacite (to nemuze
byt jeden hard disk, ale diskove pole - jinak to mimo jine nebude
stihat cist). Taky se musi stihat autentifikovat uzivatele ... atd.
Mozna u maleho providera to jedno je, ale treba u VOLny, kde je
pres 100.000 kont ....
Navic se o to cele musi u providera nekdo starat (a to nikoliv
zadarmo, aby se vsechny penize poslaly jen CZ-NICu, jak navrhujete).

Jinak sluzbu "Domain link - domenova vazba" prave VOLny poskytuje,
viz jejich cenik. A za trochu nizsi penize (i kdyz vezmu cenu
registrace a udrzovani domeny), nez jste uvedl. Takze jste dosel
k nespravnemu zaveru, a to nezavisle na nespravnych predpokladech :-)

--
ing. Jan Vyskoc   ropak at ropak.cz         http://www.ropak.cz
ROPAK v.o.s. - Rychle opravy pocitacu a kancelarske techniky