Konfigurace named

Martin Mares mj at ucw.cz
Mon Sep 4 15:33:54 CEST 2000

Zdravim,

> 	Mame to stesti ze jako instituce (AV CR) vlastnime pomerne rozsahly
> rozsah IP adres. Konkretne mame jednu skupinu B adres t.j. maska 255.255.0.0.
> Protoze mame pomerne rozsahle organizacni cleneni, pouziva vetsina z ustavu
> akademie jednu nebo nekolik C adres z spolecneho adresniho prostoru.
> Nas ustav vyuziva 4 C skupiny na sebe bezprostredne navazujici (maska
> 255.255.252.0).
>
> A ted dotaz: Pokud chci mit nameserver pro zonu 231.147.IN-ADDR.ARPA tak to
> neni problem, ostatne tento nameserver mame (muzime mit). Pro ustavy ktere maji
> [...]

Nikoliv, ale existuje spousta ruznych scriptu na generovani zonovych souboru,
ktere se s tim vyporadaji velice snadno. Za vsechny budiz jmenovan napriklad
system NSC, ktery jsem si kdysi k tomuto ucelu napsal, viz ftp://atrey.karlin.mff.cuni.cz/
pub/local/mj/net/nsc-2.2.tar.gz.

				Have a nice fortnight
--
Martin `MJ' Mares   <mj at ucw.cz>   http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~mj/
"Don't forget to save the Earth! We don't have any backups!"