Dotaz-nova NEWS konference

Jan Havlicek havlicek at vse.cz
Wed Sep 6 13:25:55 CEST 2000

"Petr Gaňa" wrote:

> Zdravim vsechny!
>
> Mam jeden malinky dotaz. Jde nejak vytvorit nova konference na nejakem NEWS
> serveru? Konkretne treba na news.vol.cz, nebo kdekoli jinde? Nebo, kdo ty
> konference (rika se tomu vubec konference?) vytvari?

*** Jak se tu hromadi odpovedi na tento dotaz, mam k tomu nekolik
poznamek.

- Rozlisujme Usenet News tedy diskusni konference sirene pomoci
protokolu NNTP pres news servery, ktere si podle nastaveni obsahy
jednotlivych konferenci replikuji mezi sebou a mailing listy, tedy
konference sirene pouze pomoci mailu prihlasenym uzivatelum pouze z
jednoho serveru. Je mozna i kombinace, kdy je mailova konference
zrcadlena i do News, je tedy jeji obsah mozno cist dvema zpusoby.

- Ted k Usenet News. Serveru ktere udrzuji hierarchii techto diskusnich
skupin je pomerne velke mnozstvi, ovsem casto maji pristupove restrikce.
Vetsina organizaci provozuje news server pouze pro sve zametnance,
zakazniky a podobne. Usenet News jsou hierarchicky clenene, v zasade
existuji globalni celosvetove hierarchie (alt.*, comp.*, biz.* atd...)
narodni hierarchie (cz.* atd...) a mohou existoval i pouze lokalni
hierarchie (u nas napr. vse.*). Pro zakladani novych skupin v
celosvetovych a narodnich hierarchii existovaly jista pravidla, jak to
prene technicky zaridit v tento okamzik nevim. Obecne zalozit novou
skupinu v takoveto hierarchii je ponekud slozitejsi, duvod je prevazne v
tom, aby skupin byl pouze smysluplny pocet. V pripade vzniku nove
skupiny je jete otazka, jestli se zacne replikovat i mezi ostatnimi news
servery (napr skupina cz.comp.lang.php ktera vznikla asi pred rokem se
nejakou dobu na mnoha serverech nezrcadlila.
Zalozit dalsi skupinu v lokalni hierarchii neni problem, ale otazka je,
kdo ji pak bude pouzivat.

- Co se tyce mailing listu. Maji obecne nekolik problemu.
1) existuje prilis mnoho serveru, kde bezi nejake mailove konference, a
neexistuje zadny spolehlivy centralni prohledavac, takze je dost potiz
nejakou konferenci zpropagovat, tak aby primerene zila.
2) u zivejsich konferenci je problem s tim, ze rozesilaji i nekolik
desitek mali denne, a treba ja si fakt nedovedu predstavit, ze by se mi
to sypalo do mailboxu. Zalozit novou je celkem jednoduche, napr. na
zminene pandore.

No a jeste ke zkusenostem s pandorou. Meli jsme tam zalozenou privatni
konferenci na rozesilani informaci. Potize byly, pandora casto odmitala
rozeslat vetsi prilohy a v pripade problemu se stavalo, ze rozeslala
napr jen mail, ale prilohu zahodila, pripadne ze mail rozeslala jen na
cast adres, pricemz nebylo mozno nikde zjistit, kam do doslo a kam ne...
spravci pandory na uvedene problemy reagovali rekneme ponekud vlazne.
Potiz jsme vyresili presunem konference na tez zmineny pinknet.

Honza
--