e-mail adresy na Paegas

Dan Lukes dan at tiscali.cz
Tue Sep 26 13:06:01 CEST 2000

Petr Novotny wrote:

> RFC822 definuje, jak ma vypadat hlavicka e-mailu. RFC821
> definuje, jak ma vypadat SMTP obalka. Pro dorucovani posty se
> *zasadne* pouziva SMTP obalka, takze RFC821 je relevantni a
> RFC822 nikoliv.

	Uzivatel obvykle pise adresu prijemce elektronicke posty - a ta je
definovana v RFC822. SMTP session je kodifikovana RFC821, to uz ale neni
zalezitost uzivatele, ale odesilaciho MTA, ktery musi provest
encapsulaci RFC822 dopisu do RFC821 session - a pripadne provest
prislusne konverze, kdyby formaty adresy nebyly stejne, coz jsou.
Pripoustim ale, ze vyklad muze byt i jiny.

	Mimochodem, nenapsal jsem, ze odkaz na 821 je spatny, napsal jsem
"ponekud nestastne" protoze me pripada pouziti 822 adekvatnejsi - coz je
ovsem individualni a diskutabilni nazor.

	Nicmene, to uz je hnidopisska akademicka debata, ktera, predpokladam,
ostatni nezajima, takze to tu snad ukoncime (a muzeme pripadne
pokracovat soukrome, i kdyz v teto chvili to nevypada, na nejaky zasadni
rozpor v nazorech) ...

> Zde jste se nepresnosti dopustil vy: Bud udavate ASCII kody
> oktalne, mezernik je 40 a ridici kody 0-37; pak ale DEL musi byt

	Jojo, kdyz uz opisuju, mel bych pokazde ze stejneho
sloupce ...

					Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 24102474, fax: +420 2 24102301
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz