OT: html tagy (WAS: stiznosti na hackovani)

Jan Tichy jan.tichy at webbie.cz
Tue Apr 10 22:53:53 CEST 2001

> Jen bych mirne upravil "...vyuziva v souladu s ucelem, pro ktery ji
> dotycny..." na "...vyuziva POUZE ZA TIM UCELEM, pro ktery ji dotycny...".

> Nechce se mi verit, ze toto nekdo napsal.

Mne docela jo. Pokud je zlocin, ze je neco vyuzivane k jinemu
ucelu, nez bylo autorem zamysleno, pak by se musela s okamzitou
platnosti zakazat napr. naprosta vetsina veskerych www stranek.

Nebot puvodni a dosud platny primarni ucel HTML kodu je
vyznacovat VYZNAM textu (nadpis, citat, zkratka, definice ...).
Dnes se tagy pouzivaji prevazne pro definici layoutu stranky
(tucne, velke pismo, kurziva ...) bez ohledu na vyznam .

Je to spatne? Ano, samozrejme ze je. Z pohledu puvodniho zameru
tvurcu HTML. Je to neprijatelne? Je to duvod ke stezovani si,
represi apod? Ne. Je to jenom smer, kterym se vyuzivani daneho
prostredku ubira. Proste tvurci vyuzili stavajiciho prostredku
(sic puvodne urcene pro neco jineho) pro vyreseni akutnejsi
potreby (grafickeho popisu stranky).

Naopak je to ukol pro W3C, aby html a navazujici technologie
vyvijel podle potreb tvurcu (-> styly, xml, dsssl, ...).

Stejne tak pokud nekdo objevi, jak stavajiciho demona apod.
vyuzit k jinym uzitecnym a potrebnym (lec dosud jinymi rozsirenymi
zpusoby nevyresenym) ucelum, budiz mu chvala.

SAMOZREJME ze je na druhou stranu NEPRIJATELNE, pokud nekdo
vyuziva produkt k jinym ucelum, ktere jsou skodlive, nebo pokud
snad dokonce negativne vyuziva diry v danem demonovi apod.

Ale v zadnem pripade nelze a priori rici, ze JAKEKOLIV pouzivani
v rozporu s puvodnim zamerem autora je skodlive a neprijatelne.
Jako je to ve vsem, ani toto neni cernobile, ale pravda je
nekde uprostred a je nutno posuzovat kazdy pripad zvlast. Proto
mi pripada nesmyslne problem generalizovat a delat zobecneni
typu "otukani jednoho portu je v pohode, portscan na celou sit
neprijatelne". Vzdy zalezi na posouzeni vsech okolnosti apod.

JT

  Jan Tichy

  e-mail: jan.tichy at webbie.cz
  web: http://www.webbie.cz/