Autorske prava

Dan Lukes dan at gw.nic.cz
Wed Apr 11 01:54:47 CEST 2001

Lubo wrote:

> Zaujala ma diskusia na temu "staznosti na hackovanie". Mna by zaujimali zas
> "pravne" nazory ohladom autorskych prav na internete. Konkretne ide o
> pouzivania obrazkov napr. v internetovom obchode. Ak velkoobchod ma svoj
> papierovy katalog s obrazkami vyrobkov a niekto iny prostrednictvom
> internetu predava tie vyrobky, ci ich moze jednoducho naskenovat a umiestnit
> na svojom webe. Na katalogu nie je ziadne (c) copyright, vsetky prava
> vyhradene a pod. Alebo bez suhlasu nie je mozne, pripustne sirenie tychto
> obrazkov?

	Obavam se, ze v konferenci tykajici se spravy site bude problematicke
ziskat relevantni pravni nazory na autorske pravo - a prinejmensim je to
tu trochu mimo (ne, ze by to bylo prvni), takze bych tu s touto debatou
nepokracoval.

	Autorske pravo neni podmineno uvadenim zadneho (c). K tem obrazkum ma
autorska prava fotograf, ktery je vytvoril, ke katalogu jako celku take
ten kdo ho vytvoril. A autorskym dilem lze nakladat pouze na zaklade
souhlasu autora nebo tam, kde to stanovi zakon (ten par veci dovoluje
pausalne, ale ne moc). To, ze vam autor neni znam a neni na dile uveden
neni relevantni.

					Dan

--
Dan Lukes            tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of FIONet, KolejNET, webmaster of info.nic.cz, www.freebsd.cz
AKA: dan at nic.cz, dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz