routovani - jak pridat trasu?

Ludek Frybort frybort at amit.cz
Wed Dec 5 16:51:11 CET 2001

Petr wrote:

> C:\>route ADD 192.168.0.0 MASK 255.255.255.0 192.168.1.2
> Přidání trasy se nezdařilo: Buď je špatný index rozhraní nebo brána není ve
> stej né síti jako rozhraní. Zkontrolujte u tohoto počítače tabulku adres IP.

To bude dusledek te masky /32 na PPP rozhrani. 192.168.1.2 opravdu
nepatri do site 192.168.1.1/32, takze se nepodari najit zadne rozhrani,
do jehoz site by ta adresa patrila.

> To je možná ono, vím (spíš tuším), že RAS tohle nějak nestandardně fixluje
> (routuje tam, kde to normálně nejde), ale jak to mám teda udělat aby to bylo
> průchozí nevím!

Jestli oni to nakonec takhle nedelaji schvalne, aby se pres to rozhrani
routovat nedalo. Nevim, proc by to delali, ale pokud ano, tak bude asi
docela tezke to standardnimi prostredky obejit.
Neposkytuje RAS nejakou pseudosit, do ktere by to slo routovat? Nebo
nema RAS nejake vlastni prostredky pro zadavani tras v tom jejich (IMHO
uchylnem) stylu routovani pres neroutovatelnou "sit".
Bohuzel o RASu vim prilis malo, abych s timhle dokazal poradit.

Ludek