Autismus

Bohumil Michal michal at fee.vutbr.cz
Thu Jan 18 09:17:38 CET 2001

Martin Beran wrote:

> Ahoj,
> mam nasledujici prosbu: pro svou kamaradku, ktera nema pristup k Internetu
> potrebuji najit obrazek, ktery by se nejak tykal autismu.
> Zatim jsem uspesny nebyl, dokonce jsem se dozvedel, ze zverejnovani takto
> choulostivych fotek ci obrazku podleha souhlasu zakonnych zastupcu
> postizeneho, takze asi ani na webu nejsou. Vyjimku pry tvori rodice, kteri
> si web umi udelat a kteri tam tyhle veci umisti.
> Pokud by jste o nejakych odkazech vedeli, kontaktujte me na e-mailu jazzeman@
> seznam.cz .
> [...]

Nejak nechapu, jak se obrazek muze tykat autismu.

Autismus je prece (predevsim) porucha schopnosti komunikace s okolim.
Sice byva casto doprovazena dalsimi komplikacemi a postizenimi
(motorika, intelekt), ale nelze to spojovat.

Autisticke dite (i dospeleho) poznate pri komunikaci, ne na fotce. Nevim
tedy, jak by na nejake fotce bylo mozne poznat, ze toto dite se mi pri
rozhovoru nepodiva do oci, ze o sobe mluvi ve treti osobe (jedna-li se o
lehkou formu, u tezsich forem se hledaji nahradni formy komunikace,
napr. ukazovani symbolu, ale ani to asi nebude z fotky moc patrne).

Bohumil Michal
e-mail: mailto:michal at fee.vutbr.cz
WWW: http://www.fee.vutbr.cz/~michal