DNS a reverzni DNS

Jan Povolny povolnyj at quick.cz
Fri Jan 19 16:12:39 CET 2001

Dobry den,

mam trochu problem s DNS. Nejprve situace.

Mam zaregistrovanou domenu na NICu, ke ktere jsem mel prirazene dva servery
DNS od jine firmy. Ted jsem se rozhodl (protoze tam u tech nejak neslo
reverzni DNS) si udelat primarni DNS sam a sekundar jsem nechal u tamte
firmy.

NIC to vcera rano prepsal a nektere servery to zaregistrovaly, ale nektere
porad tvrdi, ze moje domena ma to stare primarni DNS. Tvrdi to i nyni
(15:29), coz uz mi prijde dost dlouha doba. Ten stary primar asi
pravdepodobne jeste funguje (nikdo nesmazal zaznamy), pomuze, kdyz je smazu
na starem primaru? Na NICu uz je to prepsane spravne od vcera od cca 7.00.

No a jeste jeden dotaz. Kdyz mam jako defaultniho resolvera svuj novy DNS,
tak mi to preklada i IP zpet na jmeno, reverzni zaznamy mam myslim OK. ale
nektere site stale nejsou schopny identifikovat moje jmeno a pisi jen cislo.

Je tohle vinou toho pomaleho sireni noveho DNS? Doslechl jsem se totiz, ze
reverzni zaznamy mi musi zapsat muj poskytovatel (pokud vlastnim jen omezeny
rozsah adres). Jak to tedy je? Myslel jsem, ze kdyz si udelam vlastni
primarni DNS s reversnimi zaznamy, tak ze to bude stacit.

Dik za jakoukoliv odpoved.

Jan Povolny