dve domeny na jednom pocitaci

Jan Vondrák frkj at softnov.cz
Wed Jan 24 09:13:10 CET 2001

Mam taky par zjisteni a zaroven otazek.

Neni problem provozovat NS na jedne IP adrese pro vice domen.
A zaznam neni podle mne vubec treba delat. (Pokud tedy nechcete, aby
chodilo
napr. http://domena.cz).

A zaznam je podle mne nutne udelat vzdy. Pokud chcete napr. domena.cz
udelate A zaznam na domenu (cili bez WWW).

V RFC1033 pisou, ze by mel byt pouze 1 A zaznam pro 1 IP adresu:
"There should be one A record for each address of a host."

Podle tohoto by se tedy nemelo nekolik ruznych domen smerovat jako A
zaznam na 1 IP
adresu.

No, ja mam nekolik A zaznamu na jednu IP a bez problemu.

Zaroven v jinem RFC1912 pisou, ze pokud chci, aby domena ukazovala na
host, tak mam udelat
jeste jeden A zaznam na stejnou IP adresu.
-
  If you want to have your domain also be a host, do the following:

          podunk.xx.      IN      NS      ns1
                          IN      NS      ns2
                          IN      A       1.2.3.4
          mary            IN      A       1.2.3.4
-

Zacinam byt z toho jelen. Jestli to dobre chapu, tak tento pripad je
JEDINA vyjimka, kdy
muze byt vice "A" zaznamu ukazujicich na jednu IP adresu?

Podle mne ano. Ja to tak mam.

A jak to bude s reverzemi. Mam udelat v reverzni zone dva PTR zaznamy ?
4	IN	PTR	podunk.xx.
4	IN	PTR	mary.podunk.xx.

Je to korektni?

Dle meho ano.

A co kdyz mam vice domen, pro ktere chci "A" zaznamy ukazujici na jednu
IP adresu.
CNAME pouzit nemuzu, asi to jinak nelze ciste udelat, je to korektni?
Nebo se to proste nesmi?

Tohle jsem nezkousel, ale podle mne tomu nic nebrani. Domeny jsou od
sebe oddelene a DNSka proste poskytne preklad na IP a nekouka, ze stejna
IP je i pro jinou domenu.

A opet, muzu mit vice reverzi pro jednu IP?

V podstate by to jit melo - ale nezkousel jsem.

V RFC1912 se pise toto:
Make sure your PTR and A records match.  For every IP address, there
should be a matching PTR record in the in-addr.arpa domain.
Tam se tedy zabyvali pripadem, kdy host (jedno jmeno) ma vice IP adres,
ze musi mit pro
kazdou IP prirazen PTR zaznam v reverzni zone. Ale Nas pripad, kdy jedna
IP adresa ma vice
A zaznamu tam bohuzel zminovan neni...

> S pozdravem
> Jan Povolny

Pokud by mi nekdo dokazal zodpovedet me dotazy, popripade mne poslat do
prislusnych mist
(RFC), byl bych mu vdecny.

S pozdravem,
Pavel Ruzicka