resolver a A6-zaznamy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jun 14 21:19:21 CEST 2001

Jan Kasprzak wrote:

>         hraju si tady s konfiguraci DNS pro IPv6. Rezoluce pres
> zaznamy AAAA mi v podstate funguje (aspon dopredna), nicmene se mi zda,
> ze getaddrinfo() neni schopno rozpoznat zaznamy typu A6.

>         Existuje nekde (a kde) resolver, ktery umi zpracovavat
> retezce A6 zaznamu?

	Uz jsem to trochu zkoukmal pred nedavnem, ale zadnou krome BIND9 jsem
nenasel - a i tam se mi po prolezeni zdrojaku zdalo, ze server jak
takovy A6 snad podporuje, ale nepripadalo mi, ze by tomu tak bylo i u
resolveru. RFC2874 je vsak z dilny Microsoftu, tak snad tam by nejakou
implementaci mit meli/mphli, ale natolik se ve Windowsech nerientuju,
abych tuto domenku dokazal potvrdit nebo vyvratit.

	Predpokladam, ze v Linuxu je getaddrinfo a veci souvisejici prevzato z
projektu KAME, ktery, pokud vim, A6 nepodporuje.

	Je mimochodem otazka do pranice, zda vubec nekdy bude. Pokud sem mel
moznost sledovat nektere plamenne diskuse v IETF IPng Transition Working
Group Mailing List (jedna moc plamena tam byla treba zacatkem kvetna),
tak vyhodnost A6 zaznamu je ponekud sporna a navic prinaseji urcite
problemy ktere maji i A a AAAA zaznamy v mensi mire v mire vetsi. Krome
toho se ukazuje jako pomerne nestastne, ze RFC2874 soucasne resi jeste
DNAME zaznamy, ktere jsou jeste spornejsi.

	Ohlasy z IETF IPv6 a IETF dnsext working groups take nejsou prilis
nadsene (napriklad viz draft-ietf-dnsext-aaaa-a6-00.txt).

	Celkove je tedy zatim velice nejasne, jestli se nahodou RFC2874 nestane
"Historic" drive nez se kdokoliv nadeje. Za teto situace je myslim
pomerne pochopitelne, ze se do implementace zatim nikdo prilis nehrne.

							Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz