Rychlost stahovani z I-netu

Jan Tichy jan.tichy at webbie.cz
Thu Mar 1 16:13:35 CET 2001

> ->> -> Nevite nekdo jakym zpusobem by se dala omezit rychlost stahovani z
> ->> -> internetu. Mame tu docela pomaly pripojeni (128kb) a je nas tu
dost.
> ->> -> Kdyz zacnu neco stahovat, tak ostatnim to nejede.
> ->>
> ->> hmmm to moze byt slym nastavenim. Obmedzovanie (shaping) sa da robit
na
> ->> druhej strane, moze to robit ten kto do linky data tlaci nie ten kto
ich
> ->> prijima.

> [...]

To neni pravda, TCP ma prekvapive nektere vymozenosti jako definovani
velikosti okna pro prijem apod. A ciste teoreticky by se dalo nejak
udelat, aby prijimajici pocitac pri velke rychlosti nejaky ten datagram
zahodil, cimz by si odesilatel zmensil Congestion window a tim snizoval
rychlost odesilani az na uroven pro prijemce vyhovujici.

Pravda, jina situace nastava v pripade UDP, ktere podobne veci nema,
ale tim se neprenasi tak velke datagramy, aby nejak zahlcovaly linku ...

JT