Off-line-browse downloader

Jan Kulveit kulveit at altavista.net
Wed Mar 21 21:44:04 CET 2001

On Tue, 20 Mar 2001 23:45:07 +0100
pizi at jinak.cz (Petr Klimovic) wrote:

>  JK> prikladem vyuzitii jsou browsery, ktere imho pracuji tim zpusobem,
>  JK> ze
>  JK> vyhradi misto a patricne zalamuji text ihned po stazeni  hlavicky
>  JK> obrazku.
>
> Ne, velikost obrazku se dozvi z HTML, kde slusni html koderi uvadeji u
> obrazku
> parametry heigth a width. Pokud tyto parametry uvedeny nejsou, ceka
> browser az
> stahne cely obrazek.

Ne, parametry height a width jsou mladsi nez tag IMG, imho vznikly
prave proto, aby nemusel browser stranku mnohokrat prepocitavat a
prekreslovat. Kdysi to uvadeli jenom skutecne velmi slusni koderi -
otevirat  kazdy obrazek, abych se dozvedel jeho velikost, je dost
otravne :)
Samozrejme je dobrym zvykem je uvadet, ale browser se
z nich velikost obrazku nedozvi. Browser se z nich dozvi, co ho
zajima predevsim- kolik mista ma obrazku vyhradit. (Takze pokud
width a height v HTML neodpovidaji  width a height v obrazku, neni
to chyba. Browser obrazek roztahne. Kdyby browser nevedel jak
je obrazek velky uz od zacatku, nemohl by ho spravne roztahovat
a smrstovat (resp. neroztahovat a nesmrstovat), a musel by cekat
uplne vzdycky).
Dojem "cekani" browseru zrejme vetsinou vznika z toho, ze nema
dost volnych spojeni.

> Dale si uvedomte, ze vzhledem k velikosti okna pri TCP/IP
> spojeni je docela mozne, ze i kdyz vy prerusite stahovani po prvnich
> nekolika bajtech, tak vam web server ten obrazek stejne posle cely a
> tim padem stejne tu linku (modem zatizi) akorat, ze vase aplikace na ty
> pakety bude kaslat, ale tady uz zachazim na tenky led spekulaci.

Za urcitych okolnosti nepomuze ani svecena voda...
Rozvijet to dal uz je dost spekulativni, ale problemu okenek vetsich nez
soubory se v http 1.1  da zrejme uspesne celit tim,  ze serveru reknu,
kolik toho chci poslat (pouzitim Range, RFC 2616 / 14.35.1 - normalne se
to pouziva k oblibene fci "resume broken download")- od inteligentniho
serveru si muzu v jednom spojeni natahat spoustu kratkych zacatku
souboru, a vybrat si, co me zajima.

Honza Kulveit