Prenost dat

Petr Klimovic pizi at jinak.cz
Sat Nov 10 10:40:17 CET 2001

 JK> Pri stahovani dat pres Gozilu stahuji pouze rychlosti max 1.0 K/s
 JK> a to
 JK> se mi zda dost pomale.
 JK> Pritom mam vsechny programy, ktere by mohly stahovat neco z netu
 JK> zavrene.Neda se to nejak urychlit?

Zalezi na tom, jak moc jsou ucpane linky providera, nebo toho serveru
ze ktereho stahujete.

 JK> Pouzivam spojeni dial-up jsem pripojen pres volny.cz a pouzivam
 JK> interni modem Rockwell HCF 56K

Zkuste se podivat primo na www.volny.cz a najit tam nejaky velky soubor
ke stazeni (nekolik MB), ten si zkuste stahnout k sobe. Jelikoz ten
soubor tahate primo od sveho providera melo by to jit na plnou
rychlost. Tedy pokud nebudete zrovna mit smulu a nebude pretizeny
server providera.

 JK> A muze mi  jeste nekdo vysvetlit jake rychlosti muzu jako dial up
 JK> uzivatel maximalne dosahnout.

Pri pripojeni 56Kbit je teoreticka prenosova rychlost cca 5,6 KB/s.
Jenomze vetsinou se modemy spoji spise na rychlostech okolo 40Kbit a
tim padem je max rychlost kolem 4KB/s.
Dalsim faktorem je to, ze i kdyz se modemy zpocatku dohodnou na
rychlosti 56, tak behem prenosu se muze objevit ruseni na lince a
modemy prejdou na rychlost nizsi o cemz vy uz se ovsem nijak nedozvite.
Takze i kdyz vam to vypsalo CONNECT 56000, tak po minute uz treba
jedete na 33600. Ale i v tom pripade je max rychlost cca 3,3KB/s. A
nevidel jsem jeste linku, ktera by tech 33k6 nezvladla. Nizsi rychlost
snad uz modemy nedohodnou.

Petr

... Slepice je metoda jak vajicko vyrabi dalsi vejce.