Routing + Accounting

md.konf at quick.cz md.konf at quick.cz
Mon Oct 22 16:48:34 CEST 2001

Zdravim,

> No to asi jednoduse nepujde, nebo to bude hrozne zprasene
> reseni.

A to je presne to, co se mi nechce. Ja bych nejradeji ciste a jednoduse :-)

> Ja bych to vyresil nakonfigurovanim jineho adresniho
> prostoru mezi routerem-pocitacem a pocitacem-siti.

To bych take udelal, jenze si nejsem jisty, jestli to pujde. Ne technicky, ale
o spouste veci nerozhoduji ja sam, ale uplne nekdo jiny.

> Potom  by se samozrejme muselo na routeru
> nastavit routovani prostoru na IP pocitace.

Tim myslite presne co? kdyz mam

       192.168.1.0/24      192.168.2.0/24
router --------------- ACC -------------- LAN

tak co, ze by mel delat router?

> Pocitac by popripade mohl delat NAT misto routeru.

No ale k cemu by pak byl tedy vubec router?

> Hardwarovy router? Treba Cisco? To samozrejme accounting
> dela a umi, ale nejsem
> si jisty, ze Vam Vas provider da SNMP pristup, pokud je
> router v jejich sprave.

myslim, ze router v jejich sprave neni. Problem je, ze to z nej pres SMTP
neumim dostat :-( Ani mi nikdo nerek, co je tam za typ, ale je to myslim cisco.
Jeste se na to musim optat.

> Nejlepsi a nejjednodussi variantu vidim takto:
>
> Router pouze routuje verejne adresy. Staci sit o 4
> adresach.

To se priznam, ze jsem presne nepochopil Jake 4 adresy?

> Vas pocitac (napr. linux, windows+winroute, ...) dela NAT
> s firewallem.
> Samozrejme je treba ho dobre zabezpecit, ale mate nad
> vsim plnou kontrolu
> a muzete si na serveru delat co chcete (trafficshaping,
> accounting apod).

To je jasne, ale stale nechapu, k cemu by byl router?

diky za trpelivost

Martin Damsek