Routing + Accounting

Martin Patka smartin at mikros.mikroservis.cz
Tue Oct 23 16:24:06 CEST 2001

Zdravim,

> (jedine

> no nasel jsem nejakou tabulku od Cisca  a tam byly vsude jen 12.0
> IOSy - ale asi to bylo spojeny s vyssi verzi struktury dat v
> datagramech - ponevadz pak jsem nasel popis nastaceni netflow i na
> 11.x ...

s NetFlow v soucasne dobe delam take pokusy.

Tuto moznost jsem nalezl az u IOSu Version 12.0(7)T   - to "T" je dulezite,
protoze napriklad ve Version 12.0(16) moznost netflow neni.....

zakladni nastaveni v Ciscu je pomerne jednoduche, ale dost to zatezuje
procesor - v 2511, ktera dela jen routing mezi Sync a Eth, dva shapingy a
par access-listu stouplo zatizeni na cca 25% (pred zapnutim netflow to bylo
mezi 5-10%)

Pro linux existuje vice programu pro odecet NetFlow, ja jsem delal pokusy s
cflowd (www.caida.org), flow-tools a ehnt (oboje nekde na sourceforge.net).
Nejvice se mi libilo ehnt, ale pak jsem jeste dostal tip na nfacap
(www.ibh.de/~beck/stuff/nfa ) a ten se mi jevi jako nejlepsi.... Sice ma
nejmene funkci, ale v jednoduchosti je krasa....

Zatim

Martin Patka                      network & server administrator
Mikroservis v.o.s.                e-mail:       smartin at mikroservis.cz
Nerudova 45                       phone work:   +420 431 624301,621466
51301, Semily 1                   phone home:   +420 431 624592
http://www.mikroservis.cz         http://linux.mikroservis.cz