specifikace LAN

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Oct 29 14:39:45 CET 2001

David Rohleder wrote:

> 100Mbit half-duplex ma na optice podle standardu limit 412 m.

	Ano, je to tak, zrejme se mi odnekud poletlo nejake jine cislo. Za
mystifikaci se omlouvam - ostatne, kdybych si tolik neveril a prepocital
si to (nejmensi vyslatelny paket je 64B, tedy 512b, ktere jsou rychlosti
10ns/b vyslany behem 5.12us. Je tedy nutne, aby behem poloviny tohoto
casu, tedy behem 2.56us dosah signal nejvzdalenejsiho bodu site, takze,
pri rychlosti svetla, jde o teoretickych 768m), mohlo me napadnout, ze
250m je opravdu podezrele malo ...

> Tedy mne to fungovalo i na trase delsi nez 2 km, ale nijak se tim
> nechlubim a tise se stydim :-)

	Ono to v zasade fungovat muze - konec koncu, jde "pouze" o detekci
kolizi, jejichz vyskyt zavisi (mj.) od charakteru komunikace - takze
pokud budete po takovem kabelu prenaset data vyslovne halfduplexne
(nejake protokoly client-server), nebude k soucasnym vysilanim prakticky
dochazet a tak nefunkcni detekce kolizi zas az tak moc nevadi - a ty, co
presto nastanou, napravi vyssi vrstvy. Ani pri "random" komunikaci
nemusi jit o katastrofu, jen se pravdepodobne snizi pruchodnost media,
zejmena pri vetsich nez zanedbatelnych zatizenich.

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz