Router, gateway, proxy

Jan Tichy - Webbie jan.tichy at webbie.cz
Sun Sep 30 23:50:44 CEST 2001

> Jak to pozna?
> Je nejaka jina hlavicka paketu?

Jak pozna co? Ze je to jina sit? Mozna by stalo
za to si neco precist o IP adresach, z ceho se
sklada (cast sitova a cast udavajici adresu pocitace;
pripadne sitova maska tohle udavajici).

> [...]
na
> dial-up ma treba 200.200.200.200)
> Paket z pocitace jde pres muj router pres ISP az do ciloveho pocitace.
> Jak cilovy pocitac zajisti, ze se odpoved vrati ke mne?
> Posle paket s cilovou IP meho routeru (200.200.200.200). Na nej to dojde,
> ale jak dal?
> Ma kazdy pocitac pak svuj vlastni port, takze data by pak sla treba na
> 200.200.200.200:12345-
> to by znamenalo, ze to ma poslat na pocitac napr. 192.168.0.3:4567?
>
> (ja tomu rozumim akorat, jak fyzicky sitovka odesila data...)

Jo, tak nejak, kazdy IP paket ma (mimo jine) povinne urcenu
adresu a port odesilajiciho a prijimajiciho pocitace. Takze
predavaci system si pak dela tabulky dvojic adresa:port odesilajiciho
pocitace a adresa:port prijimajiciho pocitace, podle kterych
predavaji pakety a prekladaji adresy...

> Ok, takze proxy je vlastne router, ale jen pro HTTP?

Ne jen pro HTTP, ale obecne proxy je pro nejakou
specialni sluzbu. Muze byt taktez proxy treba pro
gopher; ale i pro libovolne jine sluzby. Ale rozhodne
je vzdy proxy jen pro jednu (ci nekolik) specialni
sluzbu, neni to univerzalni system pro uplne vsechny
prichozi (a pruchozi) pakety.

JT

--

Jan Tichy