ToS flagy u IP

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Fri Feb 8 11:53:14 CET 2002

Zdravim,

> zajimalo by me, zda-li cesti provideri nejak respektuji nastaveni
> flagu TOS (Type Of Service) v zahlavi IP datagramu. Teorericky
> by tak mala byt moznost zazadat o minimalni zpozdeni, resp.
> maximalni propustnost. Jak je tomu v praxi?

Domnivam se, ze to nijak v konfiguraci routeru nezohlednuji, neb takoveto veci
mohou zpusobit neprehlednost a slozitost konfigurace, zbytecnou zatez routeru,
projevy softwarovych bugu apod. Kazdopadne v pripade pouziti Cisco routeru
pri pouziti weighted-fair queueingu router automaticky zohlednuje pri razeni
do fronty ip-priority. Toto ma smysl na pomalejsich linkach (do 2Mbit).
Na rychlejsich linkach to obvykle uz nema zadny ucinek a pouziva se FIFO.
Tam je pouze potreba zajistit, aby ta linka nebyla ucpana.
Pri velkem zatizeni paternich linek vam nepomuze ani svecena voda. Tedy krome
upgradu ;-)

Pavouk