[Dial up]: Pouziti jinych proxy serveru nez IP proxy ?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 31 14:45:10 CET 2002

Libor Striz wrote:

> To bych asi neumel, ja tak jeste nastavit nejake cislo IP
> v settings. Topologickou blizkost myslite treba dle
> Traceroute ?

	Dynamicka "autokonfigurace", kterou skutecne umi Netscape (jak 4.x tak
6.x), Mozilla i MSIE je v podstate JavaScriptovy kod, ktery se pri
spousteni prohlizece "stahne" z dane adresy. Tento kod je funkce, jejimz
vysledkem (navratovou hodnotou) je seznam proxy, ktere se maji pouzit
pro vyrizeni pozadavku (seznam se prochazi postupne jak se jednotlive
proxy nedari kontaktovat; proxy se jmenem DIRECT znamena pristup primo a
bez proxy). Funkce ma k dispozici URL, ktere klient zadal, takze podle
cile lze volit proxy pomerne hladce. Co funkce k dispozici nema (nebo
jsem na to alespon neprisel) je vlastni IP adresa a proto se nemuze
orientovat podle okamzite lokace pocitace (pokud se pocitac presouva).

	Ja to mam v praxi vyreseno tak, ze naprosto vsechny mnou konfigurovane
prohlizece tahaji konfiguracni script z jednoho mista, kde ale neni
staticky kod - stanice dostane takovy konfiguracni JavaScript, ktery
odpovida jeji aktualni IP adrese (kterou ja v te chvili na strane
serveru znam). Pro nezname IP vracim funkci, ktera vzdy vraci DIRECT,
pokud IP patri nekteremu z ISP o nemz vim, ze ma funkcni proxy, pak ji
browser proste zacne pouzivat (moznost DIRECT je tam vzdy az na druhem
miste - co kdyby neco nefungovalo ?). Umoznuje mi to dynamicky spravovat
  optimalni konfiguraci proxy "na dalku" - dokonce i u tech pocitacu, u
ktrych uz jsem davno zapomel, ze jsem je nekdy konfiguroval - a bez
prace "navic" a bez nutnosti vedet, kam se ve svete takovy pocitac zatoulal.

	Ale to uz jsem mozna od puvodniho dotazu ponekud odbocil ...

							Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz