BGP & default route

Michal Ludvig michal-linux at logix.cz
Thu Jul 11 12:22:23 CEST 2002

Zdravim,
zacal jsem experimentovat s BGP na me IPv6 siti a mam nasledujici dotaz
(predesilam, ze s BGP jsem nikdy predtim nedelal ani na IPv4):

- Mam router s tunelem do XS26, s interfacem do lokalni nativni site a s
tunelem ke druhemu routeru. K tomu druhemu je take pripojena nativni
IPv6 sit.
- Prefix (/48), ktery jsem dostal od XS26 jsem si rozdelil na /64 bloky
a v kazde nativni siti jsem rozjel autokonfiguraci pres zebru.
- Oba routery jsem nakonfiguroval tak, ze maji patrit do AS 65499 a
vzajemne je udelal neighborama.
- Po spusteni si oba BGP vymeni informace o pripojenych sitich a muzu
vesele traceroutovat z jedne site do druhe.

Ovsem jeste bych potreboval, aby prvni router annoncoval druhemu, ze umi
prefix 2000::/3, protoze jinak se ze druhe site nedostanu ven do 6bone.
Ted to mam resene tak, ze na routeru druhe site mam v zebra.conf:

interface eth1
  ipv6 route 2000::/3 tunel 1

ale to se mi moc nelibi. Ja bych chtel, aby naopak prvni router oznamil
ostatnim, ze on umi tuhle routu. Jde to v BGP nejak zaridit? Nebo musim
pouzit jiny protokol? (RIPng?)

Michal Ludvig
--
http://www.ipv6.logix.cz