Nelze odesilat mejly

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 10 11:53:25 CEST 2002

Dalibor Toman wrote:

> nechapu v cem se FTP od tech ostatnich lisi. Podle mne je pricip
> komunikace u vsech 4 protokolu naprosto stejny.
> Ani jeden z nich neceka telneti negociaci na zacatku session ale
> vsichny to protokoly by to mely prejit jen nejakou to hlaskou
> "command not implemented" (pokud user stiskne enter aby
> dokoncil radku).

	No, myslim, ze nema smysl opakovat jiz vyslovene, presto to kratce
udelam, ale jen velice kratce a spise jen odkazy na jine relevantni
dokumenty:

FTP se od ostatnich lisi prave tim, ze komunikacni protokol je Telnet
(RFC959 kapitola 2.3 predposledni odstavec), coz ostatni jmenovani
nemaji, ty pouzivaji RAW TCP kanal.

	To, ze server neceka na negociaci je pravda - telnet protokol (RFC854) je
navrzen tak, ze nikdo nikdy na negociaci neceka, takze to neni
prekvapive - ale obe strany jsou povinny korektne reagovat na
telnet-ridici prikazy, ktere protistrana zasle (tim se prave telnet
spojeni lisi od RAW TCP).

 > Ani jeden zminovany protokol nepodporuje OOB...

	O pravdivosti vyse uvedeneho tvrzeni by se zrejme dalo velice uspesne
pochybovat. FTP prikazy jako je  "ABOR", "STAT" a "QUIT" se za urcitych
okolnosti zasilaji jako sekvence [IP][SYNCH]<COMMAND> (viz RFC959 4.1.3
posledni odstavec), pricemz telnet signal <SYNCH> je zasilan jako znak
"DATA MARK" odeslani s TCP Urgent flagem (RFC854 strana 9 hned nahore).
No a TCP Urgent flag - to je to, cemu se take obcas rika "Out of band"
nebo OOB.

------------------

	Vzhledem k tomu, ze uz jsme davno presahli ramec puvodniho dotazu (a ja
netusil, ze ma poznamka o vecech pomerne zrejmnych, jasnych a dobre
dokumentovanych muze vyvolat az tak rozsahlou diskusi) dovolil bych si
opatrne navrhnout aby zajemci o dalsi podrobnosti nejprve prostudovali
nejmene dve zde zminena relevantni RFC, abychom konferenci pokud mozno
nezatezovali citacemi informaci, ktere by mely byt vetsine zajemcu o
problematiku notoricky zname.

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz