konstola source IP (Re: Interni BIND (Re: ANNOUNCE: bind-chroot...))

David Rohleder davro at ics.muni.cz
Wed Jun 19 09:33:57 CEST 2002

uhlar at fantomas.sk writes:

> [...]
>
> -> Cisco ano, BSD asi taky. A se smerovacimi protokoly to nema nic spolecneho.
>
> kedysi davno som mal s kolegom diskusiu presne o tomto a tvrdil ze z
> na niektorych routeroch je velmi tazke take nieco filtrovat, pretoze iste
> pakety mozu chodit z viacerych zdrojov a pritom mozu byt autenticke. Tusim
> sa jednalo o backbone routery riadend protokolom BGP. NEviem naisto povedat
> ci je mozne a realne zabezpecit toto na routeri pracujucom s BGP - ci
> protokol zaisti spravne smerovanie, ci vsetky cesty odkial moze paket prist

To je pravda, ale reverse path se nepouziva na paternich krabicich,
ale obvykle na rozhrani zakaznik-provider. Nasadit reverse path
kdekoliv jinde povazuji za velmi spatny napad.

> Taktiez tvrdil ze by to od cisca vyzadovalo cpu routing... vzhladom na to
> ako sa do nich vyznam som sa radsej nehadal. Ale mozete mi poslat nejake
> blizsie informacie o tomto? (radsej privatne. alebo do koncery
> cz.net.internet kam som nastavil followup, ak to citate newsami).

Pokud se dela reverse path, tak se nedela procesorem (pokud je zapnute
CEF, nebo jiny fast forwarding). S access-listy to muze byt problem a
opravdu to cisco muze tahat procesorem, coz pro nej nemusi byt zrovna
prijemne :-) (ale obvykle zalezi na vice parametrech - nekdy jdou
access-listy mimo cpu)

David Rohleder						davro at ics.muni.cz
Brno, Czech Republic