DNS - lame severs

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 14 21:02:07 CEST 2002

Beno Slávik wrote:

> Chtěl bychse zeptat, zdali nkdo nemá zkušenosti s BINDem 9.1.3 a s jeho
> hláškami ála: May 14 09:50:47 ns named[23529]: lame server on
> 'www.seznam.cz' (in 'seznam.cz'?): 194.228.3.117#53
>
> denně se mi jich objeví kolem 20ti kusů ... dočetl jsem se , že to může
> způsobovat absence sekundárního DNS .. ale mé DNS obhospodařuje pouze zonu
> local, kterou není třeba kamkoliv distribuovat ....

	To neni chyba ani vase, ani BINDu, to je chyba hostmaster at seznam.cz,
kterou nemuzete (nemuzeme) ovlivnit jinak, nez ze mu tuto zpravu posleme
v kopii.

	Lame server je nameserver, ktery je podle zaznamu v DNS autoritativnim
nameserverem pro nejakou domenu, ale pritom pri dotazu na zaznamy v teto
domene odpovi neautoritativne. To je v zasade vzdy chyba spravce
prislusne zony nebo nameserveru.

	Zmineny ms.seznam.cz skutecne neposkytuje autoritativni odpovedi pro
domenu seznam.cz, ackoliv by podle vseho mel a to je pricinou varovani,
ktera vidite.

	Pokud si mohu troufnout pricinu, pak ms.seznam.cz nedokaze ziskat (AXFR)
kopii zony z ns.seznam.cz (primarniho nameserveru) a tak nema data aby
mohl autoritativne odpovidat. Zrejme bude na ns.seznam.cz nespravne
nastaveno z jake adresy je prenos povolen.

	Ono je to vubec nejak divne nakonfigurovane, protoze 194.228.3.117 nema
ani reverzni zaznam, takze buhvi co to tam vlastne hostmaster vyvadi ...

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz