packet loss na uvlne

Pavel Ruzicka pavouk at k332.feld.cvut.cz
Sun May 19 00:12:38 CEST 2002

Nazdar,

> cau.
> jsme doma (na vesnici :-P) pripojeni 64k vyhrazenou pres mikrovlnu (orinoco)
> s primou viditelnosti a mam nasledujici problem.
> obyc ping 64b na gw (za mikrovlnou) ukazuje tak 0-10% packet loss viz treba:

Pripojeni mikrovlny ve sdilenem pasmu je temer vzdy plesnive.

> 91 packets transmitted, 89 packets received, 2% packet loss
> round-trip min/avg/max = 12.9/38.6/238.7 ms
>
> (prumer ping cca 40ms)
>
> ale pokud se pripojim na quake 2 server a podivam se do netgraphu tak
> prumerne kazdou druhou az treti sekundu se neco ztrati (neni to rovnomerne).
> to bych si jeste vysvetlil tim ze q2 pouziva pri prenosu vetsi packety a
> take to jede po UDP :[ ale uz si nedokazu vysvetlit ze mam v q2 treba ping
> okolo 20 kdyz z naseho fw (debian) mam jen na gw prumer 40 a navic prakticky
> je vyzkousene ze obyc ping byva vyrazne lepsi nez ve hre.

No pokud jsou odezvy kratsi, muze to byt napr. pouzitim kratsiho paketu.
Nebo GW ma treba pretizeny procesor a ma lepsi veci na praci (routovani),
nez ICMP echo replay... Alespon Cisca se takto pri pretizeni muzou chovat.
Poznate to z traceroute, ze dalsi HOP ma kratsi odezvy...

> mel by nekdo nejake vysvetleni nebo nejlepe tip jak se zbavit toho pl? :)

No informaci je tam prilis malo, nez aby se z toho daly vyvodit nejake zavery.
Na mikrovlne si nemuzete byt nicim jisty (ruseni, opakovani paketu, sdileni
pasma vice uzivateli).

Muzete byt rad, ze vam to takhle chodi. Ja mam na Breeze radiu v odchozim
smeru asi 60% ztratovost paketu. Na access-pointu je vsesmerova antena, ktera
chyta okolni bordel. Zkusel jsem si postavit i vlastni frekvencni tabulky,
ale chybovost se temer nesnizila.

Pokud by nekoho napadlo co s tim (firmware, software, nastaveni), rad si necham
poradit.

Pavouk