1000BaseLX a vlnova delka

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Mon May 27 22:44:52 CEST 2002

> DD
>
> doufam ze to neni moc OT, ale chtel bych si ujasnit jak to je s vlnovymi
> delkami u ethernetu. V FX je pouzita vlnova delka 850 nm, u LX ale
> narazim na zarizeni, jenz v popisu uvadeji 1310 nm, ale take na zarizeni
> s udajem 1300 nm. Jedna se opravdu o rozdilnou vlnovou delku, nebo se v

1310 je spravne, je to delka pro monomod. 850 je vlnova delka
pro multimod.

> nekterem pripade uvadi delka priblizna? (Tu pribliznou bych odhadoval u
> 1300 nm). Nebo se jedna skutecne o dve ruzne vlnove delky a je potreba v
> tomto pripade u zarizeni pracujcich proti sobe hlidat pouzitou vlnovou
> delku?

Ano, je ... ale nebudte smutny, jeste jste prehledl, ze se pouzivaji
vlnove delky 1550 a 1610. Ty se pouzivaji pro vetsi vzdalenost, protoze
v techto oknech vlnovych delek ma sklo mensi utlum.

A aby to nebylo tak jednoduche, tak 1310, 1550 a 1610 muzete dat proti
sobe protoze prijimaci diody vetsinou zvladnou vsechny uvedene vlnove
delku (850 ne, to je o necem jinem), nicmene to nema smysl, protoze
budete limitovan nejkratsi vzdalenosti (v okne 1301).
Mimo to se lisi i prumery vlaken pro multimod a monomod.

Jo a to do toho nepletu jeste WDM a DWDM, kde se posila v jednom
okne nekolik vlnovych delek.

Omlouvam se za ponekud zlehcujici vysvetleni, ale tato problematika
neni vubec jednoducha.

				S pozdravem

					J. Novotny