1000BaseLX a vlnova delka

Stepan Cirkl cirkl at cc-ultd.cz
Tue May 28 08:32:25 CEST 2002

Jiri Novotny wrote:

> 1310 je spravne, je to delka pro monomod. 850 je vlnova delka
> pro multimod.

> Ano, je ... ale nebudte smutny, jeste jste prehledl, ze se pouzivaji
> vlnove delky 1550 a 1610. Ty se pouzivaji pro vetsi vzdalenost, protoze
> v techto oknech vlnovych delek ma sklo mensi utlum.

To sem si vsim, ze u prvku urcenych pro komunikaci na velkou vzdalenost
se pouziva vetsich vlnovych delek, ale tam mi jasne, proc.

> A aby to nebylo tak jednoduche, tak 1310, 1550 a 1610 muzete dat proti
> sobe protoze prijimaci diody vetsinou zvladnou vsechny uvedene vlnove
> delku (850 ne, to je o necem jinem), nicmene to nema smysl, protoze
> budete limitovan nejkratsi vzdalenosti (v okne 1301).
To mi trochu uklidnuje.

> Mimo to se lisi i prumery vlaken pro multimod a monomod.
To vim, MM 62.5/125 a 50/125 a SM 9/125 um, nebo se snad pouziva jeste
neaky jiny prumer?

> Jo a to do toho nepletu jeste WDM a DWDM, kde se posila v jednom
> okne nekolik vlnovych delek.
Mam-li byt uprimny, tak prave o WDM mi jde. Nekde potrebuju pustit dve
vlnove delky po jednom paru vlaken (1550 nm a 1310 nm). A zarizeni pro
1310 je od dodavatele WDM navrzen SW s udavanou vlnovou delkou 1310 nm,
ale u preferovaneho GBICU od CISCA je uvadena dalka 1300 nm. A nerad
bych koupil Catalist a pak zjistil ze to s tim WDM chodit nebude. Ale
jestli sem Vas dobre pochopil, tak to chodit bude.

> Omlouvam se za ponekud zlehcujici vysvetleni, ale tato problematika
> neni vubec jednoducha.
To je v pohode, ja se to taky snazil taky zbytecne nerozvadet, pro me
uceli mi to snad staci. Hlavne mi matli ty dve vlnove delky s rozdilem
10 nm, coz mi pride jako zbytecny posun.

> 				S pozdravem
>
> 					J. Novotny

S diky

Stepan Cirkl