Konektivita od dvou provideru - jak na to ?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Fri Apr 4 17:02:30 CEST 2003

fenz napsal/wrote:
> Firme fungujici jako lokalni ISP vznika potreba odebirat konektivitu od
> dalsiho upstream providera (zaloha, cena)
> Jedna se o prenosove rychlosti radu 10Mbit/s.

> Existuje nejake pouzitelne a proverene reseni mimo standardniho (tedy zrejme
> vlastni AS, vlastni PI  IP adresy + prislusny router s BGP4) ?
> Informace o tom, jak ziskat vlastni AS + potrebne mnozstvi IP adres
> nezavislych na providerovi se mirne lisi, ale vsechno smeruje k nutnosti
> stat se LIRem ( a zaplatit nemalou castku rocne).
>
> Mozna to vyzniva trochu usmevne, kdyz se na podobnou vec pta clovek od
> [...]

	Zalezi, co presne potrebujete. Pokud se spokojite se zalohovanim
"odchozich" TCP a UDP spojeni, pak to provest lze s tim, ze pri vypadku
jedne konektivity budete komunikaci vasich uzivatelu s IP adresou
vypadleho ISP prekladat. Tim, samozrejme, nevyresite prichozi spojeni a
hostovani serveru vasich klientu.

	Bezezbytku, vice-mene (protoze nikoli zcela transparentne), dokazete
vyresit i prichozi postu - tam, kde klienti maji obvykle jedno zalozni
MX musi mit dve - po jednom "per upstream ISP".

	Transparentni funkcni reseni multihomed network existuje jen jedine - a
to je vlastni AS.

	K vlastnimu AS je nutne mit PI adresy. To sice teoreticky nezaklada
nutnost byt LIR, nicmene, i kdyby vam je dali zjistite, ze v praxi to
prilis nefunguje (prilis mnoho routeru bude informaci o vasem bloku
adres filtrovat). Bohuzel, prakticky funkcni reseni je skutecne byt LIR ...

	Vim nejmene o jednom pripade, kdy je firma s sedmi pocitaci skutecne -
a prave z tohoto duvodu - LIR a z toho titulu ma pridelen obrovsky blok
adres ...

							Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz