HTTP hlavicky Refresh:

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Mar 13 18:47:30 CET 2003

Jan Kasprzak napsal/wrote:
> odkazovane obrazky[1]. Protoze se jedna o statistiky, potreboval bych,
> aby se stranka i obrazky v prohlizeci po nejake dobe samy obnovovala.
> I pridavam k HTML dokumentu i k obrazkum HTTP hlavicky Expires: a Refresh:
> (jen s casem, bez presmerovani na jine URL).
>
> Problem je, ze nektere prohlizece (udajne Opera 5 a 6, vyzkouseno na
> Netscape 4.7, naproti tomu MSIE ani Mozilla ani Galeon tento problem nemaji)
> na dokument jehoz vice casti ma hlavicku Refresh: reaguji tak,
> ze se po uplynuti casoveho limitu obnovi podle nektere z tech komponent,

	Zdravim.

	Pokud me vedomosti neklamou, tak "Refresh" neni kodifikovano ani v
HTTP/1.0 ani v HTTP/1.1 - takze jde o nestandardizovane proprietarni
rozsireni (navic porusujici pravidla, protoze nezacina X- ) u ktereho
nelze jasne ocekavat nejakou konkretni funkcnost.

	Neni-li znamo, co to ma delat, lze jen tezko nejakou konkretni
implemntaci oznacit jako vadnou.

	Budes se muset prizpusobit realite, tedy tomu jak se realne browsery
chovaji - a z toho plyne, ze budes muset "Refresh" omezit na "materskou"
HTML stranku a obrazky samostatne nerefreshovat - s tim, ze pokud nekdo
obrazky pouzije ve sve strance, musi tam dat refresh take, nebo musi
pocitat s tim, ze se obrazky obnovovat nebudou.

						Dan

--
Dan Lukes      tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root  of FIONet,  KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz