Pripojeni site

Ales Vizdal ales at ns.vizdal.net
Fri May 16 17:17:10 CEST 2003

COMM_XP/G_LINE wrote:

> Potrebuji pripojit sit 5 PC na Internet bez vyhrazeneho pocitace (tedy
> pocitace ktery je pripojeny primo a toto prip. sdili ostatnim)
> Propojeni vnitrni site je klasika 10/100 switch a UTP kabelaz, a zamer
> byl "desktop DSL/Cable/ETH router" - (LINKSYS, MICRONET a spol) a
> pripojeni k internetu Mistral. Ale pozor tady je zadrhel. Pripojeni neni
> pres TV cabel a modem, ale jsme primo pripojeni na Switch UPC - tedy mam
> primo UTP kabel s RJ45 konektorem bez modemu ci dalsiho hrdw a s pevnou
> IP. A ono to nefunguje.

  Proc se nezeptate na UPC co vsechno musi Vas router umet, aby Vam to jelo?
  Mate-li jen jednu verejnou IP, tak Vas router musi umet NAT.

> Tedy na "klasickem" Mistralu na TV rozvodu a s modemem to jede bez
> problemu, na mikrovlnach od Contactelu taky, takze problem bude asi jinde.
> Osobne se domnivam, ze bota je v PPPoE protokolu, ktery vsechny tyhle
> routery potrebuji k pripojeni a ktery je tady u primeho pripojeni na swtch
> asi zbytecny, ale nemam jistotu... Oba zkousene routery podporovali
> pripojeni pres pevnou IP, ale i kdyz STATUS hlasil CONECTED, tak tim to
> skoncilo :) Tedy WAN LEDka si ani neblikla a samozrejne nasledny PING a
> ostatni taky nic...

  Nastavoval jste ten modem nejak? Kdyz ten UTP kabel zapjite do bezneho PC,
  tak Vam internet funguje?

> Muzete mi tedy nekdo, prosim, poradit nebo doporucit nejake (cenove
> snesitelne) reseni ?

  Ten router co mate by snad mel stacit, jen ho dobre nastavit.

--
Ales Vizdal