Reakce na ICMP port unreachable (IRIX)

Jan Kasprzak kas at informatics.muni.cz
Tue Oct 28 18:25:28 CET 2003

	Zdravim,

	narazil jsem na zajimavy problem: Je nekde definovano,
jak se ma TCP stack a/nebo socketove API chovat pri zavolani connect(),
na jehoz SYN packet druha strana odpovi "ICMP port unreachable"?
Obvyklejsi je v tomto miste "TCP RST", je-li port neotevreny. ICMP
zprava se muze posilat napriklad je-li port nekde filtrovan.

	Linux, FreeBSD a Solaris po obdrzeni ICMP port unreachable ihned
ukonci connect() s ECONNREFUSED, zatimco IRIX 6.5 zda se tu ICMP zpravu
ignoruje a proces visi uvnitr connect() dal (overil jsem tcpdumpem, ze IRIX
tu ICMP zpravu vidi).

	Nenasel jsem jestli je to chyba IRIXu, nebo jestli jsou legalne
mozne oba pristupy, nebo pripadne jestli se toto da nekde IRIXu nastavit.
Poradi nekdo? Diky,

-Y.

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/