LAN za linux firewallem

Zdeněk Sejček sejc at gymcaslav.cz
Thu Sep 11 18:00:19 CEST 2003

Děkuji za obsýhlou odpověď.
Jsem v podstatě student školy a za mé služby v oblasti IT nechci po
škole nic víc, než abych měl ze svého PC plný přístup na iNET. Ostatní
Pc ve škole jsou připojeny pouze pomocí proxyny + server routuje POP a
SMTP, to je vše.
Jde o nastavení serveru pro mě, pro jedinnou IP 192.168.1.205.
Přístup z venčí nechci a nebo chci opravdu jen pro mé PC.
Konkrétní problém: Jde mi o to, že potřebuju k práci program, který
vyžaduje fungování protokolu UDP na portu 1400. Když ho chci použít,
nevrací se odpověď. Dále potřebuju pro studium ping a traceroute atd. a
ty mně také nejdou.

Potřebuji zjistit, jestli lze pro jedno PC v síťi zajistit taková
privilegia a potřebuju alespoň pár hesel, kterých se můžu chytit při
hledání podrobností na NETu(google...).

V routování atd. mám mezeru ve vzdělání, linux mi ale není cizí a
nebojím se hledat odpověď, abych dosáhl svého.
Ano, správce zřejmě ví, co dělá, ale když to budu vědět i já, nemusím
mít strach, že dělá jen to, co chce.

Není nic špatného chtít po ISP maximum.

Zdeněk Sejček

P.S: Pokud existuje nějaká lit. o routování a NAT atd. v PDF/HTML na
netu, rád bych, kdyby mi někdo něco doporučil, google vyhodí spoustu
věcí, ale né podle kvality