neznama MAC 02:01:00:00:00:00

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Aug 30 10:44:06 CEST 2004

Pepa 'JoLa' Lacina wrote:

> Nasel podivne se chovajici MAC
> adresu 02:01:00:00:00:00 ktera ma neustale aktivitu kolem 10 MB

	Pokud topologie site neumoznuje zjistit do jakeho portu ktereho switche
je toto zarizeni pripojeno, pak doporucuji pouzit tcpdump (na UNIXech)
respektive Windump (windows, windump.polito.it) a podivat se na obsah
paketu. Treba z nich bude jasnejsi o co jde.

	Pokud Ethertype paketu bude 886F pak to nejpravdepodobneji znamena
Windows 2000 cluster se zapnutym Network Load Balancingem.

	Kde konkretne ho ale ma kdo aktivovany nebude zjistit snadne - tedy -
pokud hardware site (switche) neumoznuji zjistit ze ktereho konkretniho
portu konkretni MAC prichazi. Jako posledni moznost vam zbude "puleni
intervalu" - rozpojovani casti site (v dobe, kdy se pouziva malo) a
cekani kdy traffic "zmizi" ...

							Dan

--
Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz