Jak zakazat internetove radia ?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue May 23 16:21:41 CEST 2006

gottwald at westcom.cz wrote:
> potrebuji zakazat internetova radia v podnikove siti. Nemohu nikde najit
> na kterych portech komunikace probiha. Prosim o pomoc.

	Problem je v tom, ze neexistuje nic takoveho jako "jedinny standardni
protokol pro prenos vysilani internetovych radii" ze ktereho by bylo
jasne o jakou komunikaci na jakych portech jde. Zpusobu sireni takoveho
vysilani je mnoho - pocinaje prenosem pomoci multicastu (i kdyz ty k vam
patrne schopnost dojit vubec nemaji, takze to je asi tak jedine, co
muzeme s jistotou vyloucit) a zdaleka nekonce encapsulaci do HTTP tunelu
(metoda CONNECT), takze takto prenasena data jsou nesnadno odlisitelna
od HTTP komunikace.

	Zkuste kontaktovat sveho spravce, ktery vam ve vasi siti zajistuje IP
konektivity - ten je jiste schopen na vstupnim routeru zjistit jakeho
typu v jake mire Vam traffic pronika. Ostatne, stejne je to patrne prave
on, kdo bude pote konfigurovat nejake ty filtry.

	Je prakticky nemozne vam poradit, jak zjistite typ komunikace, ktera k
vam pronika, pokud, jak se zda, sam nemate poneti, jak to zjistit.
Jednak nevime, jaky pouzivate hardware, a na kazdem se to dela trochu
jinak (a na nekterych to nejde vubec) a za druhe, neni zrejme, zda byste
dokazal ziskana data vubec rozumne analyzovat - z vaseho dotazu se zda,
ze v teto oblasti nemate uplne nejlepsi prehled a tak i kdyz Vam
poradime jak data ziskat, patrne Vam budou vice-mene k nicemu.

	Uznavam, jako radce jsem se moc neosvedcil, ale v teto situaci mam
urcite pochybnosti, ze nekdo doda nejakou zazracnou radu ...

		Zdravi

						Dan Lukes