Firma ImageMind Software vyvinula jednu chytrost ve svem softwaru Video
Express. Ta chytrost spociva v tom, ze k e-mailove zprave pripojeny
dlouhatansky audio/videofajl se automaticky neposle ze zdrojoveho mail
serveru na mail server prijemce (a odtud do jeho schranky), ale posle
se mu jen uvedomeni o moznosti zaslani souboru, bude-li chtit. Chce-li,
klikne na pripojeny odkaz a soubor se zasle via e-mail. Nechce-li,
necha to plavat. Diky tomu se zbytecne neprehlcuji linky a servery. Na
strane prijemce zadny zvlastni software byt nemusi, jde jen o stranu
odesilajici. Takovy software i pro jine formaty by mely povinne mit
vsechny firmy, ktere prikladaji cokoli ke svym e-mailovym informacim
(zvlaste ty, ktere posilaji pripojene mnohasetkilobajtove *.DOCy o tom,
jak jsou krasne a nejlepsi:) Jenze toho se asi nedockame... Zdroj: TechWeb
Stupnujici se tlaky antimicrosofti fronty v cele s ministerstvem
spravedlnosti USA vedou MS k tragikomickym krokum. Bill Gates sezval
sefy spousty firem na show, ve ktere vystoupil s vlasteneckymi
proklamacemi typu "Co je dobre pro MS, je dobre pro Ameriku". Cele
teatrum notne pripomina bolsevicke sezvani umelcu do Narodniho divadla
koncem 70. let, kdy vsichni podepisovali tzv. Antichartu 77 pod
taktovkou vedeni KSC. V Gatesove divadle se seslo pres 50 sefu firem,
kteri prisli tleskat jeho ideologickym zvastum. Pritomni byli napr.
sefove Compaqu a CompUSA, tedy dvou nejvetsich distributoru pocitacu
v USA. Ti pochopitelne prijdou tleskat komukoli, kdo smluvne syti
jejich produkty softwarem tak, ze se prodavaji. Jestli je to dnes MS,
zitra nekdo jiny, je uplne jedno.
Senator Hatch, ktery je nejvetsim odpurcem praktik MS v americkem
Senatu, vyjadril pochybnost nad dobrovolnosti ucasti mnoha pritomnych
sefu firem. A cele sou oznacil za microsofti krouceni rukou lidem ze
"spolupracujicich" firem. Uz jen to, ze na sedance byli prevazne
zastupci distributoru a hardwarovych producentu, a jen pomalu tvurcu
softwaru, mluvi za mnohe. Gates se snazi, co muze, protoze se prave
rozhoduje o tom, zda vice nez tucet americkych statu podnikne
individualni kroky proti MS, nebo pujdou do veci spolecne s
ministerstvem spravedlnosti. A tak nad prichodem W98 v podobe, v jake
maji prijit, visi cerne mraky. A pokud se W98 objevi drive, nez se
administrativa rozhoupe, hrozi pak MS o to vetsi skody, pokud by musel
svuj system nasledne predelavat podle rozhodnuti ministerstva a soudu.
Nejde vsak zdaleka jen W98, ktere jsou v tom jen navenek viditelnou
symbolikou. Gatesovi z tohoto pohledu neni zrovna moc co zavidet, ale
tam, kde prave je, je proto, ze pouzil a pouziva prave takove metody,
ktere se staly predmetem vysetrovani MS. Suma sumarum jde o to, zda
instituce USA budou tolerovat to, co Gates vyjadruje vyse uvedenou
proklamaci - cili ze Gatesem pouzivane metody vedouci k rustu a prevaze
jedne ultrabohate firmy tvori to spravne spolecenske jadro USA -, nebo
zda ony instituce dojdou k jinemu nazoru. Zdroj: NandoNet a BAJT
Spise z duvodu nostalgickych (americky BYTE v papirovem Bajtu) me
zaujala zprava, ze dosavadni vydavatel BYTU a dalsich pocitacovych
periodik je vsechny prodal jinemu vydavateli, asice CMP Media. To se
stava. Co me ale prekvapilo jeste vic, je cena, za kterou vsech svych
sest periodik prenechal - za pouhopouhych 28,6 milionu USD. Nejvetsi
dil teto castky zrejme zachranoval BYTE se svym pulmilionovym nakladem
a obsahem nalezite nahustenym inzerci. Ostatni casopisy, jako treba
LAN Times nebo Data Communications se na trhu moc neprosadily. Podle
vyjadreni presidenta McGraw-Hillu se jeho nakladatelstvi snazi opustit
trhy, ve kterych neni naprostou jednickou. CMP vydava nekolik periodik,
z nichz zrejme nejznamejsi je Windows Magazine. Zdroj: Mercury Center
Rozhorela se diskuse nad moznosti, kterou nabizi posledni FrontPage 98.
Tou je stanoveni (pod)adresare - ale i celeho disku - k vymazani jeho
obsahu. Je to chyba...neni to chyba? Z hlediska obvykle nepozornosti
uzivatele, ktery nema zkusenosti ani s MS-DOSem, to chyba zcela zrejme
je. FrontPage sice predem vytvori adresar c:my_web, ale uzivatel si pak
muze stanovit jakykoli dalsi. A taky ho muze nechat kompletne vymazat.
Nezkuseny uzivatel s prehledem sobe vlastnim muze vytvorit nalezite
zmatenou situaci, kdy jako svuj webovsky adresar zada c: a pak cely
disk vymaze. Stane se to asi malokdy, ale presto by takova situace
mela byt nalezite osetrena, aby k ni nemohlo dojit nikdy. A vydavat to
za prednost, je, jako rikat, ze nedotazene srouby u kola auta usetri
namahu montera...ale co chudak uzivatel za volantem...? Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Netscape byl po nekolik minulych tydnu v cilem jednani s mnoha prednimi
prohledavaci Internetu. Nakonec zvolil Excite, i kdyz experti davali
nejvetsi sance Infoseeku, kteremu prichazi z jeho inzerce na serverech
Netscapu ctvrtina navstevniku. (Jak vysvitlo z pozdejsich zprav,
Infoseeku se zdalo vsechno, co pozadoval Netscpe, prilis mnoho - slo
predevsim o 70 milionu USD, ktere Excite Netscapu zaplati behem
pristich dvou let.) Konecne rozhodnuti Netscapu pry bylo podmineno i
tim, ze Excite k sobe pripojuje nejvic firem, jejichz technologie pak
vyuziva. Netscape tak pro svuj prohledavac, spravovany Excitem, ziska i
pristup ke sluzbe Excite Shopper (puvodne vyvinute pro NetBot, ktery
ted patri Excitu), k inzertnimu serveru Classifieds2000 a k inzertni
technologii firmy MatchLogic.
Excite k dohode s Netscapem pristupuje slovy: "Excite uzavira dohody,
ve kterych je potencialne obsazeno jak pratelstvi, tak i soupereni".
Tim ma samozrejme na mysli, ze uzavrene dohody nevylucuji soutezeni s
jeho smluvnimi partnery ve stejnych oblastech cinnosti. Prohledavac
Netscapu i Excitu si budou vzajemne konkurovat. Coz Excite kvituje
slovy: "Ale v tech nejdulezitejsich vecech budeme nakonec potrebovat
jeden druheho". Aneb docela ukazkovy priklad pristupu vyhra/vyhra. Zdroj: Red Herring
Pruzkumne firmy CyberDialogue a Find/SVP spojily sily s cilem zjistit,
jak Internet ovlivnuje nakupovani. Zjistily zajimavou vec - lidi si
zvykaji napred vyhledat informaci o produktu, nez se ho rozhodnou
koupit. A co je jeste zajimavejsi - na Inetu vyhlednuty produkt vetsina
lidi nekoupi via Internet, ale bud telefonicky, faxem...nebo se
vypravi do obchodu (to mi pripada, jako kdyz si nekdo vybere z menu
v restauraci a pak si jde to jidlo nekam uvarit:) Hodnota lonskych
nakupu online je 3,3 miliardy USD a tzv. "offline" - tedy na zaklade
informace ziskane na Inetu - 4,2 miliardy USD. Dalsi zajimavosti je, ze
pri hledani urciteho produktu lidi pouzivaji prohledavace Internetu (to
se pri tom museji dost pobavit...:) Jen 8% z tech, kteri klikli na
nudli (na ne klikaji asi 2% lidi), si pak neco na danem serveru koupili.
Vzorek tech, kteri nejvic kupuji via Inet, tvori vzdelanejsi, zenati
panove, z nichz polovina uz ma deti, a kteri se povazuji za zkusene
uzivatele Internetu. Vetsina lidi, kteri nakupuji "offlinove", ma bud
strach z prozrazeni svych udaju a zmocneni se jich firmami, ktere s
nimi pak kseftuji, nebo je pro ne proces vyhledani produktu na
prodejnim serveru a vyplnovani formularu prilis obtizny. Nedavno jsem
cetl uzasnujici clanek nejakeho americkeho novinare, ktery si uplne
vazne stezoval na to, ze kdyz si chce neco koupit na prodejnim serveru,
musi mockrat klikat mysi, nez celym procesem vyhledani a nakupu projde
- takhle postizeni jedinci budou spokojeni, az pocitac bude presne
vedet, co chteji, a maminka spolu s manzelkou mezitim vyperou, vyzehli,
a nanosi ze sklepa brikety:)
Mezi "oflajnisty" jsou i takovi, kteri vyzaduji primy lidsky kontakt s
prodavaci a nechteji se ho vzdat. Je to sranda, jak se moznosti i te
nejvlidnejsi techniky tezko probojovavaji do bezneho uzivani. Navykove
blokady provazene neduverou jeskynniho cloveka funguji spolehliveji
nez pocitacove systemy... Nakonec to zase neni tak dlouho, co se lidi
na kolena padnuvsi zpovidali ze vsech svych hrichu, jen se trochu
zablesklo a zdali zahrmel hrom...:) Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Tak jako existuji obchodni zastupci (sales reps) pro prodej jakekoli
inzerce, jsou i prodavaci webovskych nudli. Konzultacni firma Laredo
Group, ktera se zabyva webovskou inzerci ze vsech pohledu, provedla
pruzkum mezi jejimi prodavaci. Zjistila, ze 67% z nich ma kratsi nez
dvouletou zkusenost s Internetem. 29% nabizi webovskou inzerci mene
nez rok. A 22% nema s jakymkoli prodejem delsi zkusenost nez dva roky.
55% prodejcu dostava plat plus podil z prodane inzerce. Ale 25% jich
ma jen plat a 12% jen podil. Loni vydelalo 26% prodejcu pres $75,000
a 15% pres $100,000 - to jsou v USA vice nez dobre prijmy. 49%
nudlovych prodejcu neveri v budoucnost inzerce na Webu a jen 22% v ni
veri.
Mezi nevericimi jsou i lide na urovni managementu. Jednim ze zakladu
uspechu je vnitrni soulad s tim, co se dela. Pokud manazeri sami
neveri webovske inzerci, jak pak maji verit ve svuj uspech ti, ktere
ridi? A jaky pocit z nich asi maji jejich klienti? Laredo Group dochazi
k zaveru, ze reklamni firmy by mely zainteresovat sve prodejce nudli
lepsi a komplexnejsi strukturou odmen a primet je k pochopeni Internetu
a vseho, co se toci kolem nudli na Webu. Cili jim zvysit jistotu v
kramflecich, ktera se pak projevi v jejich vystupovani a v duvere v to,
co delaji, i v sebe samotne. Zdroj: Who's M@rketing Online
AltaVista se rozhodla ucinit krok, ktery muze castecne zvednout jeji
popularitu. Uzavrela dohodu s firmou Real
Name, ktera od ledna t. r. sestavuje databazi skutecnych nazvu
firem, produktu, lidi etc., ke kterym pak interne vaze odkazy na jejich
webovske stranky. Za zarazeni jednoho jmena si uctuje $40 rocne. Pokud
navstivite jeji server, muzete zadat nazev, jaky vas napadne, a server
vas bud rovnou posle na stranku, nebo nabidne vyber, pokud jde o cast
nazvu, ktery je soucasti vetsiho poctu nazvu viceslovnych (jako treba
"cola").
Zkusil jsem zadat Borland. Dostal jsem info, ze se prejmenoval na
Inprise s nabidkou skoku na novou adresu (stareho serveru:) Kdyz treba
pro Borland zvolite "Look It Up", vysypou se na vas odkazy vsech
stranek, ktere ma Borland predplacene (napr.Borland C++, Borland Delphi
etc. - z cehoz plyne, ze kdyz zadate samotne "Delphi", dostanete se na
"Delphi Home Page"). Real Name krome teto sluzby nabizi surfarum
plug-in pro prohlizec, ktery umoznuje zadavani nazvu primo do
prohlizece, ktery se hned spoji se serverem Real Name a dotaz vyridi.
Real Name ma uz 5,000 platicich klientu. AltaVista se po zadani dotazu
bude spojovat se servery Real Name. Zda soubezne s prohledavanim indexu
Altavisty, ci nejak jinak, se zatim nevi. Stejne tak se tutla, kdy to
bude. Zdroj: New York Times Syndicate
Doslovne nebo castecne upravene prebirani Dennich zprav z Internetu
redakce Bajtu neni dovoleno bez jejiho pisemneho svoleni
Stranky pripravuje Ladislav Zajicek