Denni zpravy
z Internetu


Nova nabidka:
Denni zpravy z Internetu muzete dostavat e-mailem na svou adresu!
Tato stranka
se umistila
v hodnoceni
Seznam - TOP
nejlepsich WWW stranek
ceskeho Internetu

8. ledna 1999

Dnesni titulky News on 'Net:
Ze by bojkoti sipkovou ruzenku konecne polibil princ?
Nakupy vseho vsemi na Inetu pokracuji - dokonce i mezi MS a AT&T
Lov na "portalujici" surfare pokracuje neztencenou merou
Bezplatne sluzby zasahuji uz i do vysilani na Inetu
Amazon.com neni jen Internet
Trocha internetove televizni zabavy na vikend

Ze by bojkoti sipkovou ruzenku konecne polibil princ?

Na adrese uvedene v zahlavi zpravy najdete informaci, nazvanou "Bojkot II - Opravdu to s tarifem Internet 99 nepujde po dobrem?". Bossove Telecomu a CTU jsou v ni konecne oznaceni prilehavejsimi privlastky. A konecne se zda, ze aspon P. Zandlovi doslo, ze stredoveka selanka, ve ktere nebozi poddani pokorne naslouchaji svym "od boha privilegovanym" panum s kloboukem v ruce, se do dnesni doby a dane situace vubec, ale vubec nehodi. Zandlova zprava vybizi k zaplaveni CTU faxy s textem, na ktery bohuzel v momentu psani teto zpravy neni nikde zadny odkaz. Bojkot II zaroven upozornuje, ze pokud zaby na prameni budoucnosti teto zeme neucini Internet 99 realitou, sahne se k blize neuvedenym raznejsim akcim.

Pro ten pripad bych bojkotimu triumviratu vrele doporucil, aby sam prestal "tancovat na svem pisecku" jako ti, proti kterym vystupuje, a nejen naslouchal druhym, stejne postizenym, ale aby partnersky spojil sve sily se vsemi, kteri maji zkusenosti a silu do spolecneho postupu efektivnim smerem. Teprve pak (nejen) me presvedci, ze to, jak na zacatku vec pojal, byla jen hluboka naivita, nikoli snaha vyuzit situaci hlavne pro reklamu svych vlastnich internetovych aktivit (ale pokud neceho podstatneho - v koordinaci s jinymi - dosahnou, budiz jim ta reklama prana). Takze si dovoluji vybidnout vsechny ctenare k nasledovani "faxove vyzvy" Bojkotu II pro prosazeni Internetu 99, i kdyz jde jen o prevelice slabouckou naplast na rany, ktere telekomacti, vladni a jini hamounsky naduti postbolsevici ve spojeni s vrcholne neetickym cizim kapitalem vsemu zasazuji.
Zdroj: BAJT
Nakupy vseho vsemi na Inetu pokracuji - dokonce i mezi MS a AT&T

Dva americti financni giganti jednaji o prodeji/koupi a spoluucasti v podnikani. AT&T by chtela koupit MS Internet Network (ISP) s jejimi dvema miliony abonentu. Tak by se stala druhym nejvetsim ISP za AOL. Dale AT&T uvazuje o vyraznem podilu v MSN (webovske superfarme MS), ne-li primo o zakoupeni jejich casti. MS by za to chtel penize, propagaci NT a jejich nasazeni v sitich AT&T. Jak se ze zprav zda, na strane MS je zajem preveliky, zatimco AT&T o vsem pry jen uvazuje. MS uz pred nejakou dobou prohlasil, ze se mu moc nechce pokracovat v roli ISP. Ale ze by MS pustil AT&T hluboko do MSN, je prece jen trochu prekvapive. Pro MS je v tom vsem zrejme prioritou prosazeni NT na trhu.

Cetne predpovedi poukazuji na to, ze velky byznys se letos bude snazit skoupit na Inetu, kde se co koupit da. V prvni rade pujde o velmi movite medialni firmy, ktere zacaly chapat, ze bez silne pozice na Inetu by jejich budoucnost byla mene jista, nez s ni. Druhym trendem bude slucovani, partnerstvi i nakupy/prodeje internetovych firem samotnych. Takove postupy si velkym dilem berou vzor z realneho sveta. Nakolik se skutecne efektivne uplatni v prostredi Internetu, je vsak otazka prevelika. Nejaky cas urcite ano. Jenze prave casem se toho kolem Inetu muze stat tolik, ze se takove staveni monolitu muze ukazat byt dost nesmyslne. Plati-li teorie chaosu pro Internet, pak to jinak dopadnout ani nemuze. A mne se za ta leta zda, ze prave Inet je takrka laboratornim prostredim pro zkoumani zakonitosti chaosu:)
Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Lov na "portalujici" surfare pokracuje neztencenou merou

Lycos je snad nejrychleji rostoucim portalem. Navstevnosti, pocitanou jako zavitani jednoho surfare na server aspon jednou za mesic (nikoli v absolutnim poctu vyzadanych stranek), je uz tesne za Yahoo. Ted Lycos pripravuje novinky pro uzivatele, kteri na nem maji sve bezplatne stranky. Budou si moci napr. otevrit svou "osobni" aukci. To je sice fajn, ale jak znamo, sanci na uspech maji jen servery, ktere se aukcim plne venuji a maji na nich co nabidnout ze siroke skaly produktu. Pokud bude nekolik desitek tisic lidi neco nabizet ve svych osobnich aukcich, nikdo se v tom nevyzna, takze to nebude mit trvalou pritazlivost. Ale i kdyby byly nabidky vsech osobnich aukci prohledavatelne, je tu dalsi bariera. Velmi dulezitou soucasti jakehokoli prodeje na Internetu je maximalni duveryhodnost lidi "za" prodejnimi strankami (u Lycosu to budou prave vystavovatele osobnich aukci, kteri budou chtit penize z kreditnich karet zajemcu). Takovou duveryhodnost Lycos zabezpecit nemuze. Ale za tu legraci, kterou si pri tom mnozi uziji, to jiste stoji:)

Mnohem zajimavejsi a sikovnou novinkou bude univerzalni nakupni kosik, do ktereho bude padat vsechno, co si vyberete z nabidky vsech obchodu, ktere se na Lycosu prezentuji. Dobry napad. A posledni chystanou zajimavosti je moznost vymezit pristup na sve bezplatne stranky jen urcitym uzivatelum. Nekdy se to muze hodit.

Po ohlaseni chystanych novinek vyletela cena akcii Lycosu o celou ctvrtinu na rekordnich $89. Za poskocenim ceny je ale i suskanda, ze by Lycos mohla koupit nejaka velka spolecnost, resp. do nej partnersky vyrazne zainvestovat. Ovsem akcie Yahoo jsou prece jen o neco vys - na neskutecnych $324. Pro uplnost - nejvic dnes poskocil stale popularnejsi multimedialni portal Broadcast.com...o celych 45% na $191. Burzovni horecka kolem akcii internetovych firem pokracuje. Ceny vykazuji az neskutecne vykyvy a bezpochyby jsou podnecovany i burzovnimi spekulanty, kteri na nich mohou vydelat miliony dolaru v kratke dobe.
Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Bezplatne sluzby zasahuji uz i do vysilani na Inetu

Na spadnuti je hodne horka novinka - zvukove vysilani zdarma. V podstate jde o zvukove rozsireni bezplatne poskytovanych stranek. A to je rozsireni jako noha!:) Firma TalkNetRadio zatim podstatne informace tutla, takze se nevi ani to, v jakych formatech se zvuk bude vysilat. Ale podle pruvodnich obrazku ovladaciho a informacniho panelu je jasne, ze pujde o velmi specialniho klienta. Dal bych ze vseho odhadl, ze uzivatele budou na servery TalkNetRadia posilat svuj jeden zvukovy proud, ktery servery budou distribuovat zajemcum o poslech. Kazdy uzivatel tak bude mit moznost zalozit si svou rozhlasovou stanicku. V klientovi je jeste jedna hezka vec - moznost textoveho chatu s posluchaci. Pokud budete vysilat zive, muzete na vzkazy, ktere budete od posluchacu dostavat, hned reagovat i hlasem. Parada!:) Pokud budete vysilat nekomercne ("jen za sebe"), dostanete k dispozici zatim neuvedeny limitovany pocet pripojeni moznych posluchacu. Pri komercnim vysilani se bude neco platit za kazdeho posluchace.

Zvukove vysilani via Inet je enormni zrout sirky pasma i kapacity serveru, resp. procesoru predevsim pri prubezne de/komprimaci zvukovych dat. Z toho je jasne, ze pokud ma TalkNetRadio vsechno ustat, cekaji ho znacne financni naklady na technicke vybaveni a hromske platby za "tluste linky". Jednim ze zdroju prijmu TalkNetRadia bude zvukova reklama, prerusujici vysilani. Na plose klienta je pro ten ucel hezka vec - v jednom okenku uvidite odpocitavani do zacatku reklamy, takze tomu budete moci prizpusobit svou moderatorskou exhibici:) Na strankach TalkNetRadia (adresa je v zahlavi zpravy) se zatim muzete jen predbezne prihlasit. Jakmile bude vse pripraveno, budete vybidnuti ke stazeni klienta a krome moznosti vyuziti bezplatnych stranek budete na serveru moci pouzivat i bezplatny e-mail (via webovske rozhrani) a vase stanice bude zarazena do soupisu vsech ostatnich. Uz se tesim, az si to budu moct vyzkouset:) Doufam, ze tenhle skvely projekt nekrachne, aniz by zacal. TalkNetRadio sidli v Silicon Valley, coz dava jistou nadeji.
Zdroj: BAJT
Amazon.com neni jen Internet

Obrat Amazonu se za pouhy rok zvysil skoro ctyrikrat - ze 66 na 240 milionu USD v poslednich ctvrtletich uplynulych dvou let. Neni treba zadne velke obrazotvornosti pro predstavu, ze jde o hezkou radku milionu knizek a cedecek. Amazon si zajistuje distribuci sam. Rostouci obrat vede k otevirani velkych distribucnich center. Puvodni prvni centrum v Seattlu ma 93,000 ctverecnich stop. Loni pribylo 202,000 ctverecnich stop v New Castlu (Delaware), odkud proudi zasilky hlavne na vychod USA. Letos se chysta otevreni dalsiho centra pro zapad USA v nevadskem Fernley. Jeho plocha bude zase vetsi - 323,000 ctverecnich stop, kde se uplatni 300 zamestnancu. Amazon zjevne nespoleha na distribuci prostrednictvim jinych firem. Zrejme mu nejde tolik o to, kolik by za distribuci musel platit, jako spis o rychlost, ktera je pro jeho dalsi existenci naprosto nezbytna. Vzpominam si na "rychlost", s jakou distribuovali Americani a Britove knihy, ktere casopis BAJT pred lety nabizel. Jedni slovem - horor. Jak v "rychlosti", tak v hrubych chybach v obsahu zasilek. Takze sefa Amazonu plne chapu:)
Zdroj: InternetNews.com a BAJT
Trocha internetove televizni zabavy na vikend

Pokud mate RealPlayer coby plug-in v prohlizeci a jste fanatici "ulitle hudby" (no...i te mene ulitle:), pocitacovych her etc., zkuste internetovou TV Pseudo.com. Vysila cely den asi 40 programu. Nejpopularnejsimi porady jsou "GameTime" o hrach, "Velocity" o elektronicke hudbe a "88 Hip-Hop" bez nutnosti popisu. Surfari si vyzadaji 10 milionu stranek Pseudo.comu mesicne. Pseudo.com zacina slavit uspechy v jednanich s distributory televizniho signalu. O jeho programy projevila zajem firma EchoStar, ktera je chce zaradit do satelitniho vysilani. Abonenti pak budou moci prijimat signal talirem a sledovat porady na WebTV nebo v pocitaci (s TV kartou). Sef Pseudo.comu si pozici sve internetove televize pochvaluje a rika, ze je to urcite lepsi, nez vysilat "klasicky" po kabelu, na ktery by pry musel mit aspon 100 milionu USD. Pseudo.com ale je TV stanici se vsim vsudy - ma sva TV studia v New Yorku a v Los Angeles.

Skoro se to az bojim rict, ale zda se, ze by internetova TV studia - navic s podporou satelitni distribuce signalu - mohla casem notne zviklat ustalenou pozici klasickych komercnich TV stanic. Cim? Samozrejme odberem reklamy. Mnohem nizsi naklady na inetovskou TV stanici ji poskytuji moznost existence i s mensim objemem inzerce. Ale co vic - a na to preveliky pozor - vsechny tyto stanice jsou dostupne veskere inzerci. Dodavka reklamy se da z jednoho centra ridit do vysilani spousty TV stanic, tedy do poradu, ktere inzerent bude chtit osadit. A to vse velmi pruzne. To u klasicke TV vubec nejde.

Dale ke vsemu pristupuje i obrovska moznost velmi rozlicneho zamereni poradu, ktere v beznem programu soucasnych TV stanic neuvidite. I z toho, co jsem v USA videl na asi 40 kanalech, je skoro vse bud silne uhlazene pro vsechny cleny rodin vsech vrstev (a saframentsky silne neuprimne), nebo je tam poklesly humus (toho je mene). Nikde ale nenajdete specificky zamerene porady pro lidi, kteri se na Inetu sdruzuji do zajmovych komunit s interaktivnimi moznostmi (konference, chat). Spolu se zvysujici se sirkou prenosoveho pasma pateri a linek se vysilani internetovych stanic dostane v pohode k lidem po celem svete. Pak ani specificteji zamerena vysilani nebudou mit nouzi o posluchace a divaky. Myslim, ze i v tehle oblasti to za par let bude jeste dost zajimave...:)
Zdroj: New York Post a BAJT

Doslovne nebo castecne upravene prebirani Dennich zprav z Internetu redakce Bajtu
neni dovoleno bez jejiho pisemneho svoleni
Stranky pripravuje Ladislav Zajicek