Na adrese uvedene v zahlavi zpravy najdete informaci, nazvanou "Bojkot
II - Opravdu to s tarifem Internet 99 nepujde po dobrem?". Bossove
Telecomu a CTU jsou v ni konecne oznaceni prilehavejsimi privlastky. A
konecne se zda, ze aspon P. Zandlovi doslo, ze stredoveka selanka, ve
ktere nebozi poddani pokorne naslouchaji svym "od boha privilegovanym"
panum s kloboukem v ruce, se do dnesni doby a dane situace vubec, ale
vubec nehodi. Zandlova zprava vybizi k zaplaveni CTU faxy s textem, na
ktery bohuzel v momentu psani teto zpravy neni nikde zadny odkaz.
Bojkot II zaroven upozornuje, ze pokud zaby na prameni budoucnosti teto
zeme neucini Internet 99 realitou, sahne se k blize neuvedenym
raznejsim akcim.
Pro ten pripad bych bojkotimu triumviratu vrele doporucil, aby sam
prestal "tancovat na svem pisecku" jako ti, proti kterym vystupuje,
a nejen naslouchal druhym, stejne postizenym, ale aby partnersky spojil
sve sily se vsemi, kteri maji zkusenosti a silu do spolecneho postupu
efektivnim smerem. Teprve pak (nejen) me presvedci, ze to, jak na
zacatku vec pojal, byla jen hluboka naivita, nikoli snaha vyuzit
situaci hlavne pro reklamu svych vlastnich internetovych aktivit (ale
pokud neceho podstatneho - v koordinaci s jinymi - dosahnou, budiz jim
ta reklama prana). Takze si dovoluji vybidnout vsechny ctenare k
nasledovani "faxove vyzvy" Bojkotu II pro prosazeni Internetu 99, i
kdyz jde jen o prevelice slabouckou naplast na rany, ktere telekomacti,
vladni a jini hamounsky naduti postbolsevici ve spojeni s vrcholne
neetickym cizim kapitalem vsemu zasazuji. Zdroj: BAJT
Dva americti financni giganti jednaji o prodeji/koupi a spoluucasti v
podnikani. AT&T by chtela koupit MS Internet Network (ISP) s jejimi
dvema miliony abonentu. Tak by se stala druhym nejvetsim ISP za AOL.
Dale AT&T uvazuje o vyraznem podilu v MSN (webovske superfarme MS),
ne-li primo o zakoupeni jejich casti. MS by za to chtel penize,
propagaci NT a jejich nasazeni v sitich AT&T. Jak se ze zprav zda, na
strane MS je zajem preveliky, zatimco AT&T o vsem pry jen uvazuje. MS
uz pred nejakou dobou prohlasil, ze se mu moc nechce pokracovat v roli
ISP. Ale ze by MS pustil AT&T hluboko do MSN, je prece jen trochu
prekvapive. Pro MS je v tom vsem zrejme prioritou prosazeni NT na trhu.
Cetne predpovedi poukazuji na to, ze velky byznys se letos bude snazit
skoupit na Inetu, kde se co koupit da. V prvni rade pujde o velmi
movite medialni firmy, ktere zacaly chapat, ze bez silne pozice na
Inetu by jejich budoucnost byla mene jista, nez s ni. Druhym trendem
bude slucovani, partnerstvi i nakupy/prodeje internetovych firem
samotnych. Takove postupy si velkym dilem berou vzor z realneho sveta.
Nakolik se skutecne efektivne uplatni v prostredi Internetu, je vsak
otazka prevelika. Nejaky cas urcite ano. Jenze prave casem se toho
kolem Inetu muze stat tolik, ze se takove staveni monolitu muze ukazat
byt dost nesmyslne. Plati-li teorie chaosu pro Internet, pak to jinak
dopadnout ani nemuze. A mne se za ta leta zda, ze prave Inet je takrka
laboratornim prostredim pro zkoumani zakonitosti chaosu:) Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Lycos je snad nejrychleji rostoucim
portalem. Navstevnosti, pocitanou jako zavitani jednoho surfare na
server aspon jednou za mesic (nikoli v absolutnim poctu vyzadanych
stranek), je uz tesne za Yahoo. Ted Lycos pripravuje novinky pro
uzivatele, kteri na nem maji sve bezplatne stranky. Budou si moci napr.
otevrit svou "osobni" aukci. To je sice fajn, ale jak znamo, sanci na
uspech maji jen servery, ktere se aukcim plne venuji a maji na nich co
nabidnout ze siroke skaly produktu. Pokud bude nekolik desitek tisic
lidi neco nabizet ve svych osobnich aukcich, nikdo se v tom nevyzna,
takze to nebude mit trvalou pritazlivost. Ale i kdyby byly nabidky
vsech osobnich aukci prohledavatelne, je tu dalsi bariera. Velmi
dulezitou soucasti jakehokoli prodeje na Internetu je maximalni
duveryhodnost lidi "za" prodejnimi strankami (u Lycosu to budou
prave vystavovatele osobnich aukci, kteri budou chtit penize z
kreditnich karet zajemcu). Takovou duveryhodnost Lycos zabezpecit
nemuze. Ale za tu legraci, kterou si pri tom mnozi uziji, to jiste
stoji:)
Mnohem zajimavejsi a sikovnou novinkou bude univerzalni nakupni
kosik, do ktereho bude padat vsechno, co si vyberete z nabidky vsech
obchodu, ktere se na Lycosu prezentuji. Dobry napad. A posledni
chystanou zajimavosti je moznost vymezit pristup na sve bezplatne
stranky jen urcitym uzivatelum. Nekdy se to muze hodit.
Po ohlaseni chystanych novinek vyletela cena akcii Lycosu o celou
ctvrtinu na rekordnich $89. Za poskocenim ceny je ale i suskanda, ze by
Lycos mohla koupit nejaka velka spolecnost, resp. do nej partnersky
vyrazne zainvestovat. Ovsem akcie Yahoo jsou prece jen o neco vys - na
neskutecnych $324. Pro uplnost - nejvic dnes poskocil stale
popularnejsi multimedialni portal
Broadcast.com...o celych 45% na $191. Burzovni horecka kolem akcii
internetovych firem pokracuje. Ceny vykazuji az neskutecne vykyvy a
bezpochyby jsou podnecovany i burzovnimi spekulanty, kteri na nich
mohou vydelat miliony dolaru v kratke dobe. Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Na spadnuti je hodne horka novinka - zvukove vysilani zdarma. V
podstate jde o zvukove rozsireni bezplatne poskytovanych stranek. A to
je rozsireni jako noha!:) Firma TalkNetRadio zatim podstatne informace
tutla, takze se nevi ani to, v jakych formatech se zvuk bude vysilat.
Ale podle pruvodnich obrazku ovladaciho a informacniho panelu je jasne,
ze pujde o velmi specialniho klienta. Dal bych ze vseho odhadl, ze
uzivatele budou na servery TalkNetRadia posilat svuj jeden zvukovy
proud, ktery servery budou distribuovat zajemcum o poslech. Kazdy
uzivatel tak bude mit moznost zalozit si svou rozhlasovou stanicku. V
klientovi je jeste jedna hezka vec - moznost textoveho chatu s
posluchaci. Pokud budete vysilat zive, muzete na vzkazy, ktere budete
od posluchacu dostavat, hned reagovat i hlasem. Parada!:) Pokud budete
vysilat nekomercne ("jen za sebe"), dostanete k dispozici zatim
neuvedeny limitovany pocet pripojeni moznych posluchacu. Pri komercnim
vysilani se bude neco platit za kazdeho posluchace.
Zvukove vysilani via Inet je enormni zrout sirky pasma i kapacity
serveru, resp. procesoru predevsim pri prubezne de/komprimaci zvukovych
dat. Z toho je jasne, ze pokud ma TalkNetRadio vsechno ustat, cekaji ho
znacne financni naklady na technicke vybaveni a hromske platby za
"tluste linky". Jednim ze zdroju prijmu TalkNetRadia bude zvukova
reklama, prerusujici vysilani. Na plose klienta je pro ten ucel hezka
vec - v jednom okenku uvidite odpocitavani do zacatku reklamy, takze
tomu budete moci prizpusobit svou moderatorskou exhibici:) Na strankach
TalkNetRadia (adresa je v zahlavi zpravy) se zatim muzete jen predbezne
prihlasit. Jakmile bude vse pripraveno, budete vybidnuti ke stazeni
klienta a krome moznosti vyuziti bezplatnych stranek budete na serveru
moci pouzivat i bezplatny e-mail (via webovske rozhrani) a vase stanice
bude zarazena do soupisu vsech ostatnich. Uz se tesim, az si to budu
moct vyzkouset:) Doufam, ze tenhle skvely projekt nekrachne, aniz by
zacal. TalkNetRadio sidli v Silicon Valley, coz dava jistou nadeji. Zdroj: BAJT
Obrat Amazonu se za pouhy rok zvysil skoro ctyrikrat - ze 66 na 240
milionu USD v poslednich ctvrtletich uplynulych dvou let. Neni treba
zadne velke obrazotvornosti pro predstavu, ze jde o hezkou radku
milionu knizek a cedecek. Amazon si zajistuje distribuci sam. Rostouci
obrat vede k otevirani velkych distribucnich center. Puvodni prvni
centrum v Seattlu ma 93,000 ctverecnich stop. Loni pribylo 202,000
ctverecnich stop v New Castlu (Delaware), odkud proudi zasilky hlavne
na vychod USA. Letos se chysta otevreni dalsiho centra pro zapad USA
v nevadskem Fernley. Jeho plocha bude zase vetsi - 323,000 ctverecnich
stop, kde se uplatni 300 zamestnancu. Amazon zjevne nespoleha na
distribuci prostrednictvim jinych firem. Zrejme mu nejde tolik o to,
kolik by za distribuci musel platit, jako spis o rychlost, ktera je
pro jeho dalsi existenci naprosto nezbytna. Vzpominam si na "rychlost",
s jakou distribuovali Americani a Britove knihy, ktere casopis BAJT
pred lety nabizel. Jedni slovem - horor. Jak v "rychlosti", tak v
hrubych chybach v obsahu zasilek. Takze sefa Amazonu plne chapu:) Zdroj: InternetNews.com a BAJT
Pokud mate RealPlayer coby plug-in v prohlizeci a jste fanatici
"ulitle hudby" (no...i te mene ulitle:), pocitacovych her etc., zkuste
internetovou TV Pseudo.com. Vysila cely den
asi 40 programu. Nejpopularnejsimi porady jsou "GameTime" o hrach,
"Velocity" o elektronicke hudbe a "88 Hip-Hop" bez nutnosti popisu.
Surfari si vyzadaji 10 milionu stranek Pseudo.comu mesicne. Pseudo.com
zacina slavit uspechy v jednanich s distributory televizniho signalu.
O jeho programy projevila zajem firma EchoStar, ktera je chce zaradit
do satelitniho vysilani. Abonenti pak budou moci prijimat signal
talirem a sledovat porady na WebTV nebo v pocitaci (s TV kartou). Sef
Pseudo.comu si pozici sve internetove televize pochvaluje a rika, ze je
to urcite lepsi, nez vysilat "klasicky" po kabelu, na ktery by pry
musel mit aspon 100 milionu USD. Pseudo.com ale je TV stanici se vsim
vsudy - ma sva TV studia v New Yorku a v Los Angeles.
Skoro se to az bojim rict, ale zda se, ze by internetova TV studia
- navic s podporou satelitni distribuce signalu - mohla casem notne
zviklat ustalenou pozici klasickych komercnich TV stanic. Cim?
Samozrejme odberem reklamy. Mnohem nizsi naklady na inetovskou TV
stanici ji poskytuji moznost existence i s mensim objemem inzerce. Ale
co vic - a na to preveliky pozor - vsechny tyto stanice jsou dostupne
veskere inzerci. Dodavka reklamy se da z jednoho centra ridit do
vysilani spousty TV stanic, tedy do poradu, ktere inzerent bude chtit
osadit. A to vse velmi pruzne. To u klasicke TV vubec nejde.
Dale ke vsemu pristupuje i obrovska moznost velmi rozlicneho zamereni
poradu, ktere v beznem programu soucasnych TV stanic neuvidite. I z
toho, co jsem v USA videl na asi 40 kanalech, je skoro vse bud silne
uhlazene pro vsechny cleny rodin vsech vrstev (a saframentsky silne
neuprimne), nebo je tam poklesly humus (toho je mene). Nikde ale
nenajdete specificky zamerene porady pro lidi, kteri se na Inetu
sdruzuji do zajmovych komunit s interaktivnimi moznostmi (konference,
chat). Spolu se zvysujici se sirkou prenosoveho pasma pateri a linek se
vysilani internetovych stanic dostane v pohode k lidem po celem svete.
Pak ani specificteji zamerena vysilani nebudou mit nouzi o posluchace
a divaky. Myslim, ze i v tehle oblasti to za par let bude jeste dost
zajimave...:) Zdroj: New York Post a BAJT
Doslovne nebo castecne upravene prebirani Dennich zprav z Internetu
redakce Bajtu neni dovoleno bez jejiho pisemneho svoleni
Stranky pripravuje Ladislav Zajicek