Burzovni brokeri jsou na Inetu asi polovinu doby, po kterou na nem
rostou prohledavace/portaly. Ale zajem o ne a jejich trzni cena se jim
uz vyrovna (krome Yahoo, of course). Trzni cena portalu se pohybuje
kolem 6 miliard USD, coz odpovida souhrnne cene vsech jejich akcii.
Trzni cena prednich brokerskych serveru je na podobne urovni, i kdyz
souhrnna cena jejich akcii je priblizne polovicni. Cim je to dano?
Cenou, jako hodnoti konto kazdeho sveho uzivatele. U prednich brokeru
je to az $10,000, u mensich mezi $1,000 a $2,000 (napr. E*Trade ma pres
600,000 aktivnich kont). Ceny akcii prednich internetovych brokeru
vzrostly loni o 128% (E*Trade) az 361% (Siebert Financial).
Trend rustu se nezastavi. To vedi vsichni, kdoz maji zajem o pripojeni
(zakoupeni) nejakeho internetoveho brokera ke svym sluzbam. I samotni
brokeri by radi prikoupili jine, mensi. Ale nechce se jim platit az
$2,000 za jedno konto. A tak se ceka na nejaky zazrak, diky nemuz ti
mensi ztrati perspektivu a pujdou s cenou dolu. Stat se to muze, pokud
brokerske sluzby spusti i nejvetsi portaly. Ty se zatim dusuji, ze nic
takoveho nechystaji - jenze jde o prilis lukrativni oblast, nez aby ji
moc dlouho dokazaly opomijet. Zdroj: The Industry Standard
Pocitacovi "geeks & nerds" ji urcite nevyuziji. Ale sefove ruznych
oddeleni, rozhodujicich o nakupech technologii, na ni zrejme budou
slyset. LinuxCare je prvni vlastovkou,
ktera ma komplexne obejmout Linux a dokazat vyresit vsechny mozne
problemy a ev. katastrofy linuxovych systemu. Zazraky se maji dit v
rozsahu jednoho az tri dnu (podle predplacenych kategorii expertni
pomoci). LinuxCare uz bezi, ale zatim spise jako informacni centrum
(hodne mala linuxova odkazovna) a predzvestnik toho, cim se stane od
1. brezna. Na jednu stranu LinuxCare svym zpusobem podpori pronikani
Linuxu do firem, na druhou ale i trosku otupi argumenty o bezplatnosti
vseho kolem Linuxu. Podle toho, jak se bude tehle placene radilkovske
sluzbe darit, vzniknou i dalsi. Faktem ovsem je, ze pokud si nekdo
koupi Linux u firem, ktere ho nabizeji komercne, muze si zaplatit
podobne sluzby i tam. LinuxCare ale slibuje byt hnizdem expertu na
vsechny podoby Linuxu i nesnazi jeho uzivatelu. Zdroj: InfoWorld Electric a BAJT
Perl nepouzivaji huste jen linuxovi intenetaci. Pro programatory
tancujici kolem NT pripravila firma
ActiveState Tool serverovy plug-in PerlEx 1.1. Diky
predkompilovanemu kodu ulozenemu do pameti se rychlost behu perlovych
udelatek zrychluje az tricetinasobne. Kod komunikuje s WWW servery via
jejich API. PerlEx 1.1 pracuje s vetsinou prednich WWW serveru pro NT.
Ale neni zadarmo - $395 za kus. Zrychleni behu na NT obvykle neco
stoji... Zdroj: InternetNews.com
Asi maloktereho internetoveho zavislaka napadne, jaky vyznam muze Inet
mit pro lidi, kteri cele dny pobihaji mezi stajemi a poli, daleko od
moznosti denniho kontaktu se spoustou jinych lidi. Pokud jste vcera v
TV Zavinaci videli sot o Prasarne,
dozvedeli jste se, ze jeji stranky i v tak jednoduchem provedeni
pomahaji jejich tvurcum - farmarum - v odbytu veproveho masa (coz by
clovek do tuzemskeho, Telecomem i hospodarskou situaci umrtvovaneho
Inetu nerekl). Britskych farmaru na Internetu sice taky nejsou hejna,
ale tem tisicum pripojenych pomaha dost. Pomoc prichazi z farmarske
komunity, ktera si dokaze radit v konferencich, informovat se treba o
kradezich zvirat a stroju, kde a za kolik se co da koupit/prodat apod.
Ve vetsich centrech si dale moc neuvedomujeme, jak mala muze byt sance
na "sehnani nevesty" do farmy. V Cesku je "nastesti" dost tesno,
odnikud nikam neni daleko. Ale v Britanii (natoz treba v USA) jsou
farmy casto v hodne odlehlych prostranstvich. A tak se jeden britsky
farmarsky server venuje seznamce, do ktere se hlasi farmari touzici
privest na sve hospodarstvi i pred oltar zenu. Zajem je udajne velky.
Lec vsechno ma i svuj druhy - a casto ironicky - konec. Jednomu farmari
prave pripojeni k Inetu odvedlo jeho zenu z farmy. Na Inetu se
seznamila s nejakym kazatelem, za kterym utekla... Jestli byl farmar
(i ten kazatel) rad, zprava neuvadi:) Zdroj: Sunday Times a BAJT
Jednim ze zakladnich pravidel mozneho uspechu zni: "Obsadit pozice driv
nez konkurence". Americka reklamni agentura 24/7 Media, zamerena i na
Inet, zalozila 24/7 Media Europe a hleda
odbyt vsemi smery - jak uplacirovanim americkych i jinych nudli na
evropskych serverech, tak inzerci evropskych firem na americkem Inetu.
Agentura podepsala smlouvu napr. s portaly a prohledavaci ve Svedsku a
Norsku. O inzerci v Evrope zase projevilo zajem nekolik malo americkych
firem - mezi nimi i Playboy (to jiste postrci ekonomiku hodne dopredu:)
I kdyz zatim jde jen o predjarne promrzlou vlastovicku, dava to tusit,
ze Internet se i pro reklamni pingpong casem stane tim, cim je - jednim
prostorem, ve kterem se lidi nebudou vyhybat drtive vetsine domen prvni
urovne. O inzerci na ceskem Inetu zajem zatim neni, i kdyz nektere
zahranicni reklamni agentury se sidlem v Praze uz pripravuji sve
projekty na dobu, kdy by to snad konecne mohlo zacit mit nejaky vyznam. Zdroj: InternetNews.com
Americka vlada se uz nejaky rok snazi zavest prihlasky a platby dani
elektronickou cestou. Jedna z nich je starsi - predepsane vyplneny
formular se vlozi do scanneru danoveho uradu a vsechno se z nej ma
vysypat do pameti uredniho pocitace. Tak to chtelo byt, ale neni.
Software scanneru dela chyby a spousta polozek se musi opravovat a
vkladat rucne. Chybovost je uzasna - loni 28%. Oproti tomu ta novejsi
cesta - nacpat vsechno do formulare danoveho uradu na Webu - ma
minimalni chybovost - pouhych 0,5% ve srovnani s 18% u bezneho
papirovani (mimo scannery). U papiru jde vetsinou o chyby ve
vypoctech, ktere pocitac nepripusti. Nedostatky na strane uradu v
internetove podobe jsou vsak taky. Treba zmeny cisla pojisteni se
provadeji jaksi pomalu. Jeden platce se snazil poctive vepsat cislo
pojisteni sve pate manzelky. Ale pocitace uradu to neprijaly - zatim se
dopracovaly jen k jeho treti manzelce:) Loni prihlasilo dane via Inet
19 milionu Americanu, letos jich ma byt uz ctvrtina povinnych, pristi
rok 35% a v roce 2007 80%. O techto odhadech se vsak pochybuje.
Duvodu, proc se cast Americanu bude delsi dobu branit elektronickemu
prihlaseni dani, je vic. Za prihlasku se plati - od $5 do $48. Tradicni
zpracovani je zazite, procez ma svou znacnou setrvacnost. Pro hodne
firem zpracovavaji ucetnictvi jine, specializovane firmy. Platcum dani
je zcela jedno, jak ucetnicka firma vsechno provede, hlavne kdyz to
bude OK. Na druhou stranu ma elektronicka podoba sva jasna plus.
Potvrzeni o prijeti prihlasky dostanete do 48 hodin, takze se nemusite
obavat, zda se papirovy formular dostane vcas na urad v kritickych
uzaverkovych dnech, kdy to vetsina lidi nechava na posledni chvili.
Pocitac upozornuje na chyby a opravuje je. Ruzna vraceni dani od uradu
jsou pruzna, nejmene o polovinu rychlejsi nez pri papirovani (spodni
limit pouhych 9 dni).
Nejefektivnejsi je elektronicka podoba pro urad samotny, protoze ho
zbavuje tunovych nanosu papiru, z nichz se skoro petina vraci k
prepracovani. Zadne rozsahle mistnosti pro papirove archivy. A vzato do
dusledku - vsechno by mohlo byt tak dalece automatizovano, ze by urad
pro tuhle agendu nepotreboval ani jednoho urednika. Vzdyt jde nakonec o
uplnou ptakovinu, jakou zvladne kazdy dobre namazany linuxovy server:) Zdroj: Mercury Center a BAJT
Vzhledem ke stale oblibenejsimu "pujcovani si" (leasingu) aut na
omezenou dobu stoji nejen firma Ford pred otazkou "Co pak s nimi?"
Dosud se to resilo aukcemi - na nich si prodejci aut Fordy vydrazili a
pak se je snazili s nejakym ziskem prodat. Ford zkousi jinou cestu.
Na Inetu - zatim v mistne omezenem rozsahu - zkousi nabizet jen mirneji
ojeta auta znacek Ford, Lincoln a Mercury. Vozy nejsou starsi nez tri
roky a maji najeto pod 36,000 mil. Vsechny prosly garancni opravou a
dava se na ne aspon rocni zaruka. Zajemce slozi "potvrzovacich" $300
via Inet a uvede adresu prodejce aut, kam chce vybrany vuz (do 48)
hodin dodat. Pak se v nem muze projet a rozhodnout se. Kdyz nebude
chtit, tech $300 dostane zpet a je zcela z obliga.
Otazkou, ktera souvisi s internetovym prodejem aut, je existence jejich
fyzickych prodejcu. Ford rika, ze s jejich ucasti pocita, protoze chce,
aby jednak vyridili agendu prodeje, i aby se k takovym prodejcum
klienti vraceli pro dalsi nakupy a servis. Prodejcum za vyrizeni agendy
"internetovych aut" Ford plati pevne stanovenou castku. Pro Ford je vec
zajimava, protoze ceny takhle prodanych vozu jsou vyssi, nez jakych se
da dosahnout na aukcich poradanych pro prodejce. Ford se zatim
nevyjadril k tomu, zda hodla rozjet svou nabidku pro cele USA, ale pry
k tomu uz moc nechybi. Aneb dalsi priklad sikovneho vyuziti Internetu
v praktickem zivote. Zdroj: Nando News