Denni zpravy
z Internetu


Nova nabidka:
Denni zpravy z Internetu muzete dostavat e-mailem na svou adresu!
Tato stranka
se umistila
v hodnoceni
Seznam - TOP
nejlepsich WWW stranek
ceskeho Internetu

20. ledna 1999

Dnesni titulky News on 'Net:
Chcete zpatky penize za Windows, ktere nepouzivate?
S miliardovymi nakupy se zacatkem roku roztrhl pytel
Premitani o statistikach navstevnosti prenechte konum...
V navstevnosti vede AOL
Nevite u svych serveru, kam driv skocit, a chtelo by to investora?
Bez identifikace to v budouci siti nepujde

Chcete zpatky penize za Windows, ktere nepouzivate?

Je to trochu humorne, ale bez legrace - na adrese uvedene v zahlavi je skupina lidi, kteri chteji zpatky penize za Windows, jez jim byly vnuceny pri nakupu PC. Spolek se jmenuje "Windows Refund Center" a na svych strankach vysvetluje, kterak se domoci vraceni penez za Windows, ktere na pocitaci nepouzivate (a nikdy jste je na nem nepouzili). Skupina odstartovala teprve vcera, ale k odberu jejiho obcasniku se prihlasilo uz pres tisic zajemcu. Stranky obsahuji i historii vracenych penez za Windows, pravni pripravy pro akci a odkazy na diskuse. Po pravni strance by melo vsechno jit diky obsahu licence MS pro koncove uzivatele (jeji platnost konci 15. unora t. r.). Linuxaci a spol., racte se pripojit:)
Zdroj: BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net
S miliardovymi nakupy se zacatkem roku roztrhl pytel

Nakupy jednech firem jinymi za miliony dolaru uz nikoho nezaujmou. Nejvetsi nakupni sumy letaji v telekomunikacich - desitky miliard. Ale uz i internetove firmy - a to po nejakych pouhopouhych peti letech sve existence - dosahly obrovskych hodnot. Pote, co Infoseek koupila firma Disney (zacatkem ledna spolu vytvorily portal go.com, coz je byvaly Infoseek doslova v bledemodrem), ztraci svou svobodu dalsi z prednich prohledavacu/portalu. Zatimco u Infoseeku jde o ani ne miliardu v akciich koupenych Dysneym, kabelova firma @Home (TV i Inet) kupuje Excite za asi 7 miliard USD (rovnez v akciich). @Home si od pripojeni Excitu slibuje posileni svych pozic distributora signalu po optickych kabelech.

Excite by napr. mel svym nudlifukem slouzit jako centralni jednotka pro rozhazovani inzerce na Web i interaktivni TV a nabidnout TV inzerentum prubeznou analyzu uspesnosti jejich reklamy v TV versus Inet, aby se mohli rychle rozhodnout, co ma kde vetsi odezvu, a do toho se hned vic obout. @Home rovnez spoleha na to, ze klipove zpravodajstvi ze sportu a byznysu via Excite bude dobrym - a hlavne cilejsim - doplnkem TV zpravodajstvi. Zatimco Infoseek patri Disneymu ze 43% (hodne tam ma i AOL), Excite patri @Home de facto kompletne. Kdyz to ale vezmete od podlahy a uvedomite si, ze nekdy pred peti lety s tim zacala parta kluku na par pececkach, a za tu chvilku to dotlacili az k miliardam dolaru, pak nezbyva, nez prece jen ponekud zasnout...:)
Zdroj: InfoWorld Electric a BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net
Premitani o statistikach navstevnosti prenechte konum...

...pokud vam nebude vadit, ze jeji udaje budou jinde, ze kazdy "hit" z vasich stranek pocestuje Internetem na servery sluzby HitBOX (adresa v zahlavi zpravy) a ze si prubezne vysledky budete prohlizet rovnez via Inet. V takovem pripade HitBOX klidne zkuste. Je opravdu pekne provedeny, spousta veci je konfigurovatelna, muzete vest i statistiky nudli a na zaznamy se lze divat z ruznych uhlu pohledu. Jak to vypada, uvidite na demostrance webovskeho rozhrani pro uzivatele HitBOXu. Komunikace mezi vasimi strankami a servery HitBOXu zajistuji skripty JavaScriptu, ev. i Javy (ty samozrejme musite umistit na sve stranky).

Pri tom vsem nezapomente, ze pri nedobrem spojeni s HitBOXem se bude zjeveni vasich stranek surfarum ponekud zdrzovat (podobne jako u internetovych nudlifuku). Ale svou ucast muzete kdykoli zrusit bez jakychkoli sankci, takze si vliv zavedeni sluzby muzete napred ozkouset. Pochopitelne od HitBOXu nemuzete cekat pohodli a rychlost profesionalniho statistickeho softwaru, umisteneho primo na vasi siti. Ten ale miva jednu neprijemnou vlastnost - byva dost drahy. Sluzby HitBOXu jsou bezplatne. Jedinou komercni podminkou je prilepeni odkliknutelneho loga HitBOXu na vas server.
Zdroj: BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net
V navstevnosti vede AOL

AOL ani stovky dalsich nejnavstevovanejsich serverovych farem urcite nepouziva zadnou podobnou statistickou sluzbu, jakou je HitBOX z predchozi zpravy. Jednou z nejuznavanejsich firem, ktera vydava statisticke zpravy o navstevnosti prednich serveru, je Media Metrix. Jeji Media Metrix Top Rankings, neboli prehled navstevnosti prednich serveru a domen, je ostre sledovan. Procenta u nasledujicich udaju uvadeji, kolik ze vsech 100% uzivatelu Internetu (hodnota s velkym plus-minus) navstivi minimalne jednou ty ktere servery v danem mesici.

Za prosinec '98 na tom byla nejlepe serverova farma AOL s 53,5%. Nasleduji: MS 48,9%, Yahoo 48%, Lycos 45,2%, GeoCities 32%, Excite 30%, Netscape 29,9%, Disney 25,6%, Infoseek 20,2% a AltaVista 19,2%. Situace vypada trochu jinak u navstevnosti domen, ktere nezahrnuji ruzne sluzby, jez nektere firmy nabizeji s ruznymi nazvy domen. Vede opet aol.com s 48,7%. Vyrazny posun zaznamenava yahoo.com se 47%. Nasleduji: msn.com 32,7%, geocities.com 32%, netscape.com 29,9%, excite.com 25,1%, lycos.com 23,2%, microsoft.com 22,9% infoseek.com 19,3%, Altavista 19,2%.

Tohle srovnani dava zaroven odpoved na to, proc probiha tolik slucovani a nakupu internetovych firem. Dalsim horkym zelezem v tomto procesu je Lycos, ktery uz o nejake forme partnerstvi s velkymi firmami jedna. Ma jit o nejakou tu miliardu investicnich dolaru, i kdyz Lycos sam o sobe nedostatkem financi netrpi. Lycos je uz ted jednou velkou farmou - patri mu Tripod s bezplatnymi strankami, prohledavac HotBot, ktery mu pripadl pri nakupu firmy Wired Digital, a katalog firem/osob WhoWhere. Portaly, jako je Lycos, se vydavaji i do sveta. A v tom jim pomaha spojeni se silnou firmou s jistymi pozicemi ve svete, nez kdyz prorazeji samy. I v USA je partnerstvi silne firmy zarukou sirsiho povedomi o existenci portalu.

Velkou roli ve vsem hraje cas. Trzni hodnota internetovych firem prudce roste. Excite, prave koupeny firmou @Home, mel ted hodnotu kolem 7 miliard USD - za rok by mohla dostoupat i k dvojnasobku. Hodnota Lycosu je cca 5 miliard, takze vyznamnejsi podil v nem ted jeste nebude vyzadovat investici mnoha miliard. Prakticky zcela mimo hru nakupu firem je Yahoo s trzni hodnotou kolem 30 miliard USD. Na to skoro nikdo nema (velke investicni podily v Yahoo to samozrejme nevylucuje).

Kolem Lycosu je dost velka nervozita na trhu s akciemi i v ocekavanich dalsiho vyvoje na internetovem trhu vubec. Staci se podivat na titulky - jedny krici, ze Lycos nikoho nehleda, jine pravy opak. Myslim, ze nejzajimavejsi napad mel Jesse Berst z AnchorDesku - kdyby se Lycos spojil s Amazonem, mohlo by zacit byt vsem ostatnim superspojovatelum dost horko. Kdeze jsou ty - velmi nedavne - doby, kdy o Yahoo nebo Lycosu skoro nikdo na svete ani v USA nic netusil...:)
Zdroj: NEWS.COM a BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net
Nevite u svych serveru, kam driv skocit, a chtelo by to investora?

Francouzsky koordinator peti investoru, ochotnych investovat do zajimavych internetovych projektu evropskeho puvodu, zalozil projekt Net Economy Workshop (zkr. "New"). Ma se stat vstupni branou dobrych napadu se skoro prazdnymi kapsami. New chysta workshopy jednou za dva mesice - na nich se predstavi zajemci o investice do svych projektu. Vybrani zajemci se budou moci prezentovat na francouzskem serveru i formou 15-minutoveho videozaznamu. Krome toho budou predstaveni i strucnou textovou informaci, aby na to vsechno mohli reagovat investori z celeho sveta. New je tedy spise lovcem a vyberovym zprostredkovatelem. Prednost maji projekty pro elektronicke obchodovani. Par evropskych internetovych firem se uz na serveru New prezentuje. Kdokoli se muze prihlasit vyplnenim celkem strucneho formulare. Za zkousku nic nedate, ne?:)
Zdroj: InternetNews.com a BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net
Bez identifikace to v budouci siti nepujde

MS i Netscape pracuji na specifikaci P3P (Platform for Privacy Preferences Project) pro sifrovanou identifikaci uzivatele prohlizece. Bude na nem, zda vubec, a kdyz ano, tak jakou jeji cast poskytne pri komunikaci s ruznymi servery. Ucel takove identifikace je dvoji - uzivateli umozni napr. bezstarostne surfovani informacemi, ktere ho opravdu zajimaji, pri nakupech se vyhne vecnemu vyplnovani formularu apod., serverum umozni efektivni automatizaci procesu (a bude se moci splnit treba i sen o jednech vstupnich dverich do jednoho velkeho internetoveho obchodu, ve kterem budou jednotliva oddeleni, alias prolnute nabidky ze serveru ruznych firem).

Pokud bude vse na vysoke urovni zabezpeceni v prohlizecich i na siti, nebudou se uzivatele muset obavat elektronicke kradeze svych udaju. Vyvoj P3P probiha ve spolupraci se standardizacni organizaci W3C. Podobny system pro identifikaci uzivatele vyviji Novell - ale s tim rozdilem, ze by sve osobni udaje uzivatel nechal ulozit na serveru, ktery by tak uzivatel mohl navstivit odkudkoli, kde by prave byl.

Dalsim zajimavym identifikacnim projektem je vybaveni procesoru pro jednoznacnou identifikaci pocitace pripojeneho k siti (ve stylu telefonniho "caller ID"). Procesor bude mit v sobe jednak "pevnou" identifikaci, takze ukradeny pocitac se bude moci vyhledat, pokud bude na siti. Jednak bude vybaven generatorem nahodnych cisel pro sifrovani dat, tedy udaju nezbytnych pro elektronicky obchod via Inet. Obe tyto funkce bude mozne i vypnout, pokud by se nekdo obaval smirovani sveho chovani na siti.

Pokud si ale vsichni zvyknou na to, ze jde o prospesnou, ba - z nekterych hledisek - i zcela nutnou vec, je mozne, ze se z toho stane standard bez moznosti vypnuti jeho funkci. Co vyhraje, ci zda se budou ruzne styly identifikace kombinovat, ukaze cas. Ale bez identifikace, ktera zaroven zachova nutnou miru anonymity mimo jeji aktualni uplatneni pri konkretnich transakcich, to dal "elegantne" nepujde. A to i prese vsechna "proti", ktera to vyvolava (staci vzpomenout hysterie kolem cookies, ktere dnes uz nikoho nijak zvlast neberou).
Zdroj: ZDNet a BAJT

Pripojte svuj komentar k tomuto clanku   Hlavni vstup do diskusni konference News on 'Net

Doslovne nebo castecne upravene prebirani Dennich zprav z Internetu redakce Bajtu
neni dovoleno bez jejiho pisemneho svoleni
Stranky pripravuje Ladislav Zajicek