The National Consumer League provedla statisticky pruzkum mezi vzorkem
vice nez tisice respondentu. 7% dotazovanych uvedlo, ze na Inetu prisli
o penize. To by odpovidalo sesti milionum americkych surfaru. I kdyz by
clovek rekl, ze nejvic podvodu bude na aukcich, podileji se na vsech
"jen" 26%. Neduvera k poskytovani osobnich informaci na serverech je
velmi vysoka, takrka trictvrtinova. Znalci chovani na Inetu upozornuji
opakovane na to, ze poskytovat informace a platit za cokoli dopredu by
surfari meli pouze na serverech, ktere maji renome. Nejcastejsimi
typy podvodu jsou zneuziti udaju o kreditnich kartach napr. lidmi ze
serveru, ktere po kratke dobe zmizi, a nedodani zaplaceneho zbozi nebo
sluzeb nekym, kdo je pak tezko vystopovatelny (napr. na aukcich). I
kdyz jde o cislo zarazejici, nijak zvlast se pry nelisi od podvodu a
kradezi ve fyzickem svete. Zdroj: InternetNews.com a BAJT
"Kamenni" prodejci ve fyzickem svete investuji do reklamy prumerne 4%
svych prijmu. Vydaje na ziskani jedne objednavky se pohybuji kolem $2.
Katalogovi prodejci utrati 6% a kazda objednavka je prijde na $3. To na
Internetu ani trochu neplati. Internetove prodejny utraceji za reklamu
neuveritelnych 65% ze svych prijmu a jedna objednavka je prijde na $26.
Internetove akciove brokery stoji ziskani jednoho klienta i pres $100.
Reklama na Inetu ma ruzne formy - od nudli pres sponzorovane stranky
az po vysadni prezentace na portalech.
Zvlaste to posledni se pohybuje ve velkych cislech. Prodejce Ameritrade
plati 26 milionu USD za svou dvouletou prezentaci na AOL, CDnow 18,8
milionu USD za tri roky na Lycosu, Preview Travel 15 milionu za pet let
na Excitu. To ale neni nic proti firme First USA, ktera zaplati
neskutecnou pulmiliardu USD za vyhradni marketing a prodej kreditnich
karet na serverech AOL.
Sami prodejci rikaji, ze poradne nevedi, jak se jim jejich velke
investice vraceji a budou vracet. Nekteri predpokladaji, ze v tom budou
mit jasneji az tak po dvou trech letech. V pruzkumech mezi prodejci,
platicimi velke reklamni penize portalum, dve tretiny z nich uvedly, ze
se jim v prodeji vraci mene nez 30% investic. Jen 5% bylo zcela
spokojenych. I presto chce velka cast z nich ve svych velkych
reklamnich vydanich pokracovat, aby se neztratili z povedomi lidi do
doby, nez se Internet stane velkym obchodnim prostorem a naklady na
reklamu se zacnou smysluplne vracet.
Zarnym prikladem je Amazon, ktery za svou reklamu utraci velke penize
investoru, prestoze stale vykazuje ztraty. Obchodni marze Amazonu se
predpokladane ustali na 6% az 9% po zdaneni. Jeff Bezos, sef Amazonu,
ale rika, ze jemu nepujde o percentualni marze, ale o vytvoreni velmi
velkeho obratu ze vsech moznych zdroju prijmu. Planuje partnerskou
spolupraci s tisici, v budoucnosti pry az s miliony prodejcu vseho
mozneho. Plany Amazonu jsou z tohoto nastinu jasne. A rekl bych, ze i
dost riskantni, protoze planovat dlouhodobe na Internetu je risk. Inet
muze za nejakou dobu klidne ujet nekam dost jinam, kde z planu, jake ma
Amazon, ale treba i Yahoo, zbyde hromadka trosek, prinejlepsim neco
mnohem skromnejsiho. Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Pri cteni tehle informace jsem se malem svalil smichy:) MS zalozil
skupinu deseti zamestnancu (inzenyru a marketingaru), kteri maji
vyvijet usili, zamezujici nasazovani Linuxu ve firmach. Sef tehle
skupiny sdelil, ze praxe "dostat se do hlavy konkurenta" se MS vzdy
skvele vyplatila. Zapomnel ale na to zcela nejpodstatnejsi - ze Linux
neni firma. Plus mnohe dalsi, vcetne rychleho prijimani Linuxu plejadou
velkych producentu softwaru i hardwaru. Don Quijote by si s tim urcite
neporadil lepe...:) Zdroj: NEWS.COM a BAJT
Jim Gettys, inzenyr vyzkumne laboratore Compaqu, vystoupil s projevem
na probihajici vystave Linux Expo. J. Gettys je jednim z tvurcu X
Windows, prvniho linuxoveho GUI, ktere vzniklo v roce 1986 v
laboratorich MIT. Vsem pritomnym pustil videozaznam, na kterem
predstavil sebe a sveho kolegu, se kterym uz pred sedmi lety vyvinul
hlasove ovladani pocitace via X Windows. V soucasne dobe v laboratori
Compaqu vyvinul system Itsy na bazi X Windows pro hlasove ovladani
ruznych zarizeni, pracujicich s Linuxem. Predstavil jeden hotovy
vyrobek - kapesni pocitac velikosti balicku karet s procesorem 200 MHz,
RAM 32 MB a displejem 200 x 300 pixelu. Pocitac se ovlada hlasem a
cte e-mailove zpravy.
J. Gettys vyzval linuxove vyvojare, aby se co nejrychleji dohodli na
vyvoji jedne objektove technologie pro GUI aj. UI, protoze prilis mnoho
nesourodych uzivatelskych rozhrani zabrzdi rozsireni Linuxu. Budoucnost
pocitacu podle nej rovnez nespociva v jejich ovladani mysi (narazka na
Gnome aj. linuxove GUI). Jim Gettys ma pravdu. V linuxovych GUI je
binec a vyvoj jednoho by mel ctit stejny postup, jakym se uspesne
vyviji kernel Linuxu. Mimochodem, Compaq zvazuje uvolneni Itsy pro
linuxovou komunitu. Zdroj: TechWeb a BAJT
Aspon tak to maluje vestirna Datamonitor. V roce 2003 by jedna ze ctyr
domacnosti v USA a v Evrope mela mit interaktivni TV pro sufrovani po
Webu, e-mail a tzv. home banking. "Cerne krabicky", pripojovane k TV
prijimaci a telefonni siti (zvane "set-top boxy") pujdou na odbyt.
Jejich prodej by mel mezirocne stoupat o 45%. Domacnosti s iTV budou
stale vice nakupovat na Internetu a spravovat sve finance s podporou
elektronicke komunikace s bankami. Nejrychleji se iTV rozsiri v USA,
v zavesu za nimi bude Britanie a Francie. Velmi rychly nastup iTV se
posleze ceka v Italii a ve Spanelsku. K cemuz vsemu je nutne dodat, ze
v onech letech by mela nastoupit i digitalni TV. No...a kdyz k tomu
pridam jeste adresy IP domacich spotrebicu, ktere si budou povidat
spolu, se servisnimi servery a budou se ovladat via iTV, nejak mi nekam
do dali mizeji pececka...:) Ze by i Jim Gettys z predchozi zpravy
vestil dobre? Zdroj: CyberAtlas a BAJT
Stejna vestirna jako v predchozi zprave ocekava, ze do roku 2003 se
zvysi celkovy prijem erotickych serveru trojnasobne. Ted za to surfari
utrati souhrnem miliardu USD, za ctyri roky to ma byt pres tri miliardy
USD. A neprispeju a neprispeju!...vy snad ano?:) Zdroj: Nando Net a BAJT
Mali prodejci zamecnickeho a zabezpecovaciho zarizeni to ve fyzickem
svete nemaji jednoduche. Jejich obchody navstivi lide parkrat za
zivot. Pritom poskytuji i sluzby pri instalaci zamku a bezpecnostnich
zarizeni. Na nejakou reklamu zrovna nemaji. Jejich problem je hlavne v
tom, ze se nedostanou k potencialnim zakaznikum, a obchazet vsechny
domy v jejich lokalite nemohou. Napad Marshalla Merrifielda zalozit
server SecureRite.com privitali vsichni mali prodejci s nadsenim.
Jde o prodejni server pro uvedeny typ zbozi. Patri firme Clark
Security, ktera je v tomto oboru velkoprodejcem a zasobuje i male
obchody po celych USA. Kde je ten napad? Kdyz si nekdo neco na serveru
koupi, je automaticky naveden i na obchodnika ve sve lokalite, pokud
chce, aby mu objednany zamek nebo zarizeni instaloval. Clark Security
posle objednane zbozi na misto a pak hned nastoupi mistni obchodnik se
svymi instalatery. Ten muze zakaznikovi sikovne prodat i leccos, na co
zapomnel, nebo co ani nechtel:)
SecureRite.com svym serverem pomaha obchodnikum (momentalne je jich v
siti 500) najit spojeni mezi nimi a zakazniky. Podobnou vazbu bude
otevirat i pripravovany server malych knihkupcu BookSense.com, o nemz
News on 'Net informovaly 15. kvetna 1999. Internet tady vykazuje svou
skvelou tendenci efektivne integrovat subjekty fyzickeho sveta. Coz je
na Internetu to nejpodstatnejsi. A cemu tak prekazi byrokraticky
rozparcelovany fyzicky svet (bude to jeste velky a tezky zapas, ale v
delsim casovem horizontu v nem byrokracii moc sanci nedavam:) Zdroj: The Industry Standard a BAJT