adresy remailov...

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Thu Dec 5 12:13:54 CET 1996

Nazdar, vidim ze se to tu hemzi lidmi ze jmenovanych/nejmenovanych
pocitacovych periodik :-)

> Ciste technicka otazka -- pokud je 70% Internetovych komunikaci
> monitorovano, a je to mozne, tak v tom pripade jsou nam anonymni
> mailery z hlediska obrany proti spojenym rozvedkam vsech statu stejne
> k nicemu. Neni nic jednodussiho, nez zachytit mail ve chvili, kdy
> putuje ode mne k remaileru a dokonce staci zachytit jediny takovy, ze
> ktereho zjisti mou skutecnou i anonymni identitu a je to.

Jasne, ony to ty tajne sluzby pochopitelne nezverejnuji, takze ty
odhady muzou byt i dost ujete. Pokud se tyce zachyceni anonymniho
mailu, tak tam uz to asi tak jednoduche nebude. Pokud je totiz takovy
remailer k dispozici pobliz vas na vasi siti (treba Cesnet), nebo
rovnou na serveru vaseho providera (jasne - ciste teoreticky), tak
maji spiclove smulu (pokud teda nejsou napichli rovnou tam - coz je
ale asi prakticky nerealizovatelne). A spoluprace vsech rozvedek asi
taky nebude uplne dokonala.

Nicmene existuji dalsi, velmi obtizne zjistitelne metody, jak se
"zanonymizovat". Treba se muze clovek prihlasit k providerovi, ktery
nezjistuje totoznost (vetsina) pod uplne jinym jmenem a platit v
hotovosti u nich (nebo si nekde udelat fingovanou postovni schranku pro
komunikaci s providerem). Rovneztak je mozne (jak nedavno probehlo v
ceske linuxove konferenci), ze pokud tomu nekdo rozumi a je na siti,
kde je pripojeni realizovano v Linuxu (a mozna i jinem OS), tak v
podstate neexistuje ucinna obrana (krome PGP) proti tomu, aby dotycny
neodesilal zpravy pod uplne jinym jmenem.

Jen tak mimochodem: dostal jsem e-mail od nejakeho cloveka, ktereho
muj mailer uvadel jako dejme tomu "Josef Novak <josef at novak.cz>". Ptal
se mne na jakousi vec ohledne Linuxu, nic co by bylo treba tajit.
Odpovedel jsem mu. Za par dni mi mailovy system poslal sdeleni, ze
e-mail na vyse uvedenou adresu nebylo mozno dorucit. Tak jsem si v
databazi Internic udelal pruzkum, zda domena novak.cz existuje.
Neexistovala... Co vy na to?

> Jine je to v pripade, ze clovek nechce vyzradit svou skutecnou
> identitu pred svymi kolegy, prateli, sousedy na Internetu, protoze
> kdyby to udelal, tak ta drbna Dvorackova z druheho patra roznese po
> celem dome, ze tuhle v konferenci.... Dokazu si predstavit, ze nekdo
> chce anonymne prispet do nejake konference, zvlaste pokud se chce
> sverit treba s osobnim problemem. Kdyby lide nemeli obcas takove
> nutkani, neexistovaly by patrne ony anonymni linky duvery atd. (ted
> zrovna nemyslim 0609).

Presne tak, myslim si se ze prave takoveto je uziti anonymnich
remaileru v drtive vetsine.

Souhlas.         S poklonou vas
                                     Tajemny a nezjistitelny :-)

Lubor Dedina, Praha      lubord at bajt.cz