Cestina ano nebo ne?

Lubor Dedina lubord at watson.bajt.cz
Sat Dec 7 16:49:18 CET 1996

Nazdar,

> Jenze kdyz neco ctu od lidi, kteri pouzivaji windoze, tak to jako
> japonstina vypada.

To proto, ze oni a vy nepouzivate spolecne kodovani cestiny - ne ve
vasich OS, ale v tom E-MAILU!

> Hmm. Ja znam desitky pocitacovych fandu i laiku a muzu rict, ze diky
> tomu, jak se Billovi a jeho tymu podarilo 95ky zmrsit, hodne jich
> prachazi na jine systemy. A je jich cim dal tim vic, jelikoz W95 jim
> nechodi, pada ci jinak je privadi k silenstvi a na NT nemaji hardware.
> Ja jsem si je vyzkousel a nejsem jimi o moc vic nadsen, nez jsem byl
> tema MULTITASKINH, MULTITHREADING & FULL P&P zmrseninama, kvuliva
> jterym jsem prisel asi o 150MB dost dulezitych dat.

To by mne teda zajimalo, jakou asi maji tak volbu? Linux? Na to
zapomente, to je jen pro ty, co to opravdu zerou (a vidi do toho).
Pro ty ovsem neni kodovani cestiny problemem. Win NT? Dost draha
nahrada, nemyslite? A jak spravne rikate, s takovou 486/100/8 si na
nich ani neskrtnete :-( Krom toho, NT4.0 jsou taky plne chyb...
Win3.1? Tam zas neni skutecny multitasking, navic to prostredi...
OS/2? Nema perspektivu, neni na nej dost aplikaci... Co jineho? No
prece - Win95, i s tema (priznavam) desnejma problemama.

> Uz po PATE... (nema to cenu)

No, s nekym asi opravdu ne...

> Ja jsem nikoho k nikomu neprirovnaval. Ja jsem jen napsal ze "tyto
> vety mi pripominaji..."

Uz jsem vam na to odpovidal.

> Opet. VY jste dospel k nazoru ze u VAS nejsou podstatne duvody atd.
> To uz fakt zavani... nebudu urazet. Uvedomte si, ze nejste jediny
> prispevatel do teto konference. A mimochodem i kdyz jsou tu lide,
> kterym by nevadilo pouzivat hacky a carky, presto jsou tolerantni
> a nepouzivaji je.

Jasne. K tomu jsem dospel ja, ne moje babicka (to, ze vas to tak
irituje, je vas problem, ne muj). A kdybychom byli tak tolerantni,
jak rikate, tak dnes bydlime v jeskynich.

> To je jak u blbych. Nikdo nerikal, ze to nejde (instalovat si cestinu).
> Je problem v _____________KODOVANICH KODOVANICH KODOVANICH___________.
> Uz vam to dochazi????? Treba nedavno Netscape uvolnili jejich beta
> verzi pro OS/2, ale 1.: nepodporuji jine kodovani nez Latin 1
> (zatim) a za druhe u OS/2 (stejne jako u Unixu ci Linuxu) je standardem
> Latin 2.

Uffffff :-(((((((((((( Takze vy jako pouzivate ten _skvely_ system
OS/2? No, my v tech srackoloidnich Win95 se s timhle vubec nemusime
zaobirat...

> To nema s lenosti co delat. Dokonce i ve FIDU (kde je standardem
> kodovani Kamenickych) se pise bez nabodenicek. Proc? Proste jsou
> tam lide, kteri chapou ze ne vsichni jsou schopni z jakychkoliv
> duvodu si ji nainstalovat. I presto ze vyrane moderatori uvadeji
> v RULES (pravidla konferenci), ze je MOZNO kodovani Kamenickych
> pouzivat.

Stravil jsem par let ve Fidu, vim, ze tam to bylo (aspon v
konferencich, ktere jsem bral) priblizne 1:2 ve prospech nepouzivani
diakritiky.

> Opet dosti blby priklad. Kdyz si neco cesky napisu v jakemkoliv kodovani,
> tak to taky spravne cesky vytisknu.

Minil jsem tim, ze je divne, proc lidi, kteri jiz maji nainstalovanu
systemovou cestinu nejsou ochotni si ji nainstalovat do e-mailu a
pouzivat ji. Pri psani klasickeho dopisu jim pripada samozrejme, ze tam
hacky a carky jsou, pri e-mailu naopak.

                                               Lubor

Lubor Dedina, Praha      lubord at bajt.cz